CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 26 jun 2025 19:57

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vaarwel 376BMR welkom 2 FMX 6..
BerichtGeplaatst: 22 jun 2024 06:49 
Site Admin
Site Admin

Vaarwel 376BMR welkom 2 FMX 6..

Veertien jaar plakte je aan mijn carrosserie.
Veertien jaar begeleide je mij over de grenzen heen en nu ben je uitgebonjourd.
Je mag niet meer mee voor de rest van je leven.
Vervroegd uitgerangeerd, een degradatie!
Je voldeed niet meer, eruit gekegeld wegens een administratieve fout van het DIV 14 jaar geleden.

Nooit gehoord zei de makelaar, nooit meegemaakt!
Heu?...verbazing van de dealer!
Zal er eens onderin kijken! Zei mijn garagist.

Wat was er gebeurd?
Wel afgekeurd op de keuring wegens de op mijn roze inschrijvingsbewijs in de volksmond, het kentekenbewijs in het keurig AN geschreven toegekende categorie euroklasse 5.
De milieunormen zijn verstrengd en sinds 2023 werd er op de keuring gemeten op de uitgestoten roetpartikels.
" Afgekeurd mijnheer, zei de keurder, maar je hebt geen Euro 5, je voertuig is een Euro 4" zei hij meteen daarop.
" Een jaar de tijd om het aan te passen mijnheer, het is een transitiejaar 2023.
Volgend jaar ga je afgekeurd worden "

Jullie weten hoe dat gaat met die wetten, ze komen en gaan...
Mijn makelaar werd verwittigd, mijn dealer, mijn garagist.
We spraken af om af te wachten wat er zou komen anno 2024.
Af en toe gedurende het jaar kwam dat eens naar boven tijdens mijn slaap, onrustig werd je ervan, benieuwd wat het worden zou bij de volgende keuring...het ging naar de achtergrond.

Ondertussen bevestiging van Fiat, door mijn garagist opgezocht, dat de motor en chassis uit het jaar 2008 verkocht aan Adria verbouwd naar kampeerwagen anno 2009 en door ons gekocht in het jaar 2010 geen Euro 5 kon zijn.
Euro 5 kwam later in 2010 uit.
2010 was het transitiejaar van het bouwen van motoren zonder naar motoren met roetfilter bij Fiat.
Adria Benelux bevestigde dit ook via mail.
Een fout bij het DIV?
Een fout ergens tussen de papieren?
Een fout van...makelaar of wa?...

Dit jaar, aanvang lente na onze overwintering in Spanje begeef ik mij naar de keuring.
Rode kaart, je voertuig voldoet niet aan de milieunormen!
Gepalaver bij de keuringsdienst, bla, bla, bla..." wij kunnen dit niet aanpassen, je moet met een nieuw inschrijvingsbewijs met vermelding Euro 4 terugkomen! "
Men wist dat er een fout was op mijn papierwerk, de roze kaart, maar volgens de letter van de wet moesten ze de roetmeting opnieuw uitvoeren.

Het gevolg was dat ik 3X 3maanden de tijd kreeg om administratief in orde te komen.
Nieuwe aanvraag via mijn makelaar, bewijsstukken mee, de hele reutemeteut.
Op 21 juni kreeg ik mijn nieuwe nummerplaat.
Mijn oude is ingeleverd.
De kosten van de onterecht toegekende Euro 5 naar terugzetting Euro 4 zijn uiteraard voor mij.
Dat is dus 2X extra keuring, kosten zegels, kosten nr plaat, 2X wegenbelasting.
Dit door een of ander klojo op het DIV die zijn vinger niet onder controle had op het klavier...

Maar we rijden! WE KLAGEN NIET.
Aan alles komt een einde of een oplossing, een worst heeft twee einden, zout lost op...
Nu hebben we onze hypermoderne roze kaart in twee delen, een Euro 4, een nieuwe nr plaat beginnend met een 2.
We rijden al 25 rond en als we nu ergens toekomen zal men denken aan de hand van de nummerplaat dat we een koppel zijn die uiteindelijk zijn droom heeft kunnen waarmaken.
Gelukkig da we zijn.
Oeps, nieuwe groene sticker voor Duitsland, nieuwe gele sticker voor Frankrijk dient aangevraagd te worden ...eens kijken of we al dan niet in de Londonse LEZ ingeschreven geraken, je weet maar nooit.
Alleezzz faites vos jeux!!!Roulez, roulez!!!

Met dank aan
-makelaar Colson NV
-garage Rabbijns te Paal
-dealer Verbeeck
-de keuringsdienst te Halen die begripvol was
-de centrale keuringsdienst en de dame van het DIV die mijn beklag liefdevol aanhoorde

Wie was die dag 14 jaar geleden aan het kantoor van het DIV bezig... maandag? Dat zou ik graag willen weten?
Ach laat maar...

Groeten Franco.

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 61 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]