CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 16 jun 2024 04:26

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Je gestolen motorhome vinden en niet terugkrijgen?
BerichtGeplaatst: 08 feb 2005 19:42 
Offline
+2000 Postings
+2000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2004 19:34
Berichten: 2671
Woonplaats: Europa
Beste,

Even een kort verhaal van een gestolen motorhome.

In 1998 laat een klant, die in 1992 een nieuwe Autostar bij mij kocht, weten dat deze gestolen is voor zijn deur, met het alarm op. Hij ziet zijn MH wegrijden.

In 2001 ben ik aan het fietsen in de bossen van As en zie een motorhome naast een huis staan die een autostar blijkt te zijn maar volledig opnieuw opgespoten is. Je kan echter de originele lijnen nog door de nieuwe lak zien en ik herkende het model (505) en dacht direct aan onze klant en de gestolen MH. Ik zag ook dat die wagen ooit bij ons verkocht was.

Ik heb de benadeelde gebeld en na een goed uur wist deze mij te vertellen dat dit voor 99 % zijn MH was. We konden er niet aan vanwege een omheining. Politie gebeld en dan blijkt dit geen peugeot meer te zijn maar een fiat, ander chassisnummer, ander stuur, andere motor.

De benadeelde heeft voordat men het voertuig opende, de politie laten noteren wat er scheelde en waaraan hij zijn MH zou herkennen. Hij had nog de reserve sleutels en wonderwel paste ze. Stukken van een gordijn had hij ook nog en ook die paste op de stukken die nog er hingen. Een trekhaak die je kon uitschuiven paste ook, de luifel, satelietantenne en 2 zonnepanelen die ik geplaatst had lagen er nog op, plaatje met nummer van de opbouw klopte ook.

Vandaag ruim 3,5 jaar en vele procedures en zittingen later moesten alle partijen en drie experts samen met het voertuig in Alken op de keuring samen komen om vast te stellen van wie deze MH nu wel was. Blijkt dat de zegels verbroken zijn geweest en een aantal bewijzen uit de MH verdwenen zijn.

Voertuig heeft een nieuw chassis nummer en de motor gekregen van een ongevalwagen in Duitsland. Men ziet duidelijk dat de oude nummeruitgelepen is en een nieuwe toegevoegd en mooi gespoten. Langs onder ziet men dit duidelijk.

Ondanks dat de benadeelde kan bewijzen dat het zijn motorhome is moet nu nog eerst een deskundige gaan vaststellen of het chassisnummer vervangen is.

Ik heb het voertuig volledig onderzocht om nog iets terug te vinden wat zou kunnen bewijzen dat het een peugeot betreft en een autostar opbouw maar dat is mij niet gelukt. Ook een kenner van zulke lichte vrachtwagen vond niets terug, alle herkenningspunten waren verwijdert. Dit gaat nog maaaaanden duren.

Misschien een goede raad: Laat je chassisnummer in de kunstof vensters graveren en de andere venster, laat het ook nog ergens verborgen graveren op het chassis alsook de celnummer van de opbouw.
Maak vooral foto's van zaken die je zelf hebt toegvoegd en de jouwe herkenbaar maken.
Vandaag is gebleken dat dit spijtig is dat die er niet waren.

_________________
Groeten,

Jos

Polarsteps/JosMuyzers
Mijn blog: http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver
Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
12 Motorhomes gehad in meer dan 30 jaar.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 5 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling