Inderdaad, we hebben vandaag DE knoop doorgehakt en de buscamper is een feit, jippie!!!!enfin daar gaan we toch vanuit...'t zal toch even wennen worden na 20j semi-integraal of integraal...maar zoals ik elders al eens aanhaalde, ook bij deze was het liefde op't eerste zicht en meestal zit je dan wel goed hé...
Het is geen Pössl of Globecar geworden, ook geen Karmann Davis, maar een schitterende ERIBA Compact 232 bwj 2009 met nog geen 7000km op de teller en op een 120 multijet...
Waarom, wel, optisch (althans naar onze goesting) erg mooi, goeie indeling en vooral in een buscamper van toch maar 6m een bed van 150 op 190 (wij zijn zelf niet echt van het grote type

)... veel bergruimte, relatief grote ijskast (97L) relatief grote kleerkast, webasto, en zo nog wel wat leuke dingetjes....
en ja ; de prijs was meer dan redelijk, zelfs in Duitsland heb ik weinig gelijkwaardige alternatieven gevonden, bovendien heb ik een jaar volledige garantie (bij een dealer gekocht - zeer vriendelijk, behulpzaam, no pushing at all, kortom zoals het hoort...België toch maar niet splitsen zou ik zeggen, er wonen echt wel heel vriendelijke mensen in Wallonië

...
Nu een beetje aftellen, en begin oktober (net na de levering) meteen op weg naar het dan hopelijk nog zonnige zuiden...op naar weer een leuk avontuur!
Oh ja, de kookbekkens staan achter elkaar, wat me werd afgeraden (en waarschijnlijk terecht - maar mobilhomen is compromissen sluiten) , maar dat gaan we oplossen met een extra los gaspitje dat op een kleine 904 gasfles kan, die dan meteen als reserve kan dienen of om in de zomer een bbq of zoiets op aan te sluiten, met enige creativiteit is er voor alles een oplossing hé...
Nu verder nog even afwachten tot januari/februari voor de nieuwe buscamper Remi Plissé hordeur, (die komt dan voor't eerst op de markt) want die gaat er zeker in!