CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 apr 2024 09:42

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: jullie vergelijken appelen met...........rozijnenkoeken
BerichtGeplaatst: 06 okt 2005 12:07 
Offline
+50 Postings
+50 Postings

Geregistreerd: 28 feb 2005 17:08
Berichten: 86
Woonplaats: alsemberg
hallo allemaal

sommigen onder u kennen mij waarschijnlijk al als ingridvan52 en onder die naam heb ik al verschillende vragen gesteld en altijd hebben vriendelijke mensen mij een correct antwoord gegeven. Van verzekeringen weet ik een heel klein beetje.................genoeg om te zeggen dat sommigen appelen met rozijnenkoeken vergelijken .
Anderzijds ben ik blij eens iets te kunnen "terugdoen" of ook eens mijn vrouwtje te kunnen staan.

Ik neem het voorbeeld van de site " ik heb een MH met een nieuwwaarde van 40.000 euro en betaal 1152 euro premie, de vrijstelling is 750 euro"
dat is ongeveer hetzelfde als zeggen: " ik heb een MH gekocht met een 2500 liter motor, het is een diesel en hij heeft 40.000 euro gekost."
Is het een fiat? een mercedez? WIE heeft de opbouw gemaakt, heeft hij een luifel, airco......?

Voor de man of vrouw in bovestaand voorbeeld heb ik heel goed nieuws, ik kan dezelfde MH tegen dezelfde voorwaarden verzekeren voor DE HELFT VAN DE PRIJS..........maar en nu komt het , de man moet ongeveer 50 jaar oud zijn, een aantal jaren ongevalvrij gereden hebben, hij moet op het platteland wonen (bijvoorbeeld Herentals), hij moet zijn MH tijdens de wintermaanden stallen in een afgesloten en overdekte ruimte en hij moet zijn personenwagen ook bij ons verzekeren.
Bovendien neemt de waarde van zijn MH af tegen 1% PER MAAND vanaf de eerste maand.
m.a.w de premie hangt van zoveel factoren af dat het onmogelijk is twee prijzen te vergelijken. Ik noem er een paar.
-prijs van de MH
-leeftijd van de verzekeringnemer
-woonplaats
- schadevrij gereden de laatste jaren ( vroegere bonus malus)
-geslacht van de verzekenringsnemer
-aangenomen waarde, werkelijke waarde, percentage dat je moet laten vallen bij totaal verlies, datum waarop dat percentage ingaat.....bijvoorbeeld onmiddellijk of pas nadat hij 7 maanden oud is.........
-blijft de MH indien hij niet zal rijden op de openbare weg staan of staat hij in een afgesloten garage ( dit maakt bij sommige maatschappijen een verschil in de premie van 50%)
enz........enz...........
- diesel of benzine..............

Maar dit alles heeft mij wel op ideeën gebracht, het is perfect mogelijk dat we met een aantal mensen eens gaan samenzitten en bijvoorbeeld zelf een modelpolis opmaken.Aangezien ikzelf makelaar ben zou het mogelijk zijn deze polis voor te leggen aan een aantal maatschappijen en prijs te vragen. In een eerste fase zouden we een enquète kunnen doen en eens nagaan wat de meeste mensen willen of niet willen verzekeren..........alles is mogelijk en zoals ik reeds zei verzekeren is maatwerk.
Als er nog vragen zijn , vuur maar af, eendracht maakt macht zoals het alle goede vlamingen....... euh............past.
( hebt u genoteerd dat ik zei "vlamingen" en niet" belgen"......dit laatste om u te zeggen dat sommige maaatschappijen hogere tarieven vragen in wallonie dan in vlaanderen.........!!!!!!!!???????????)

groetjes

ingrid

ps neem een omnium en bepaal zelf hoeveel je maximum wil betalen....en laat je makelaar nakijken wat je voor dat geld kan krijgen


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 64 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling