Vorig jaar :Eerste keer naar controle met tandemasser, 'twas nogal druk uurtje of 2 moeten wachten, had motor wel wat ingereden ,gezien het een nieuwe wagen was voorzag ik niet echt problemen.
Echter achter mij stond nog iemand met een motorhome, blijkbaar technieker van CTM Berlaar( waar mijn wagen niet van komt) , hij vertelde dat het wel eens een probleem zou kunnen zijn met de remtest op de achteras, "maken we regelmatig mee met tandemasser," (koude remmen )
En inderdaad Afgekeurd
, blijkbaar moest de remtest een waarde halen van 15 of 16 ? zat aan 13
Gelukkig had de technieker een prima tip:Volgens hem best een half uurtje gaan rondrijden veel remmen en regelmatig vertrekken handrem aangetrokken ( uiteraard direct terug afzetten ) en wagen direct terug aanbieden ter herkeuring.
( bij herkeuring is er bijna geen wachttijd)
zo gezegd zo gedaan.
Na uurtje wagen terug aangeboden , terug remtest ,zat op waarde 17 wagen goedgekeurd,
Blijkbaar gekend probleem op de control, volgens keurder.
Dit jaar terug naar controle , eerst goed warm geremd, half uurtje moeten wachten , remprobleem van vorig jaar even aangekaart met keurder
, was gene moeilijke,
direct ok ( waarde was 24 ?) volgens hem.
Het gaat hier over de remtest op handrem,
Kreeg dus nogmaals als tip mee voor volgend jaar
remmen/handrem eerst warm rijden dan aanbieden !( bij tandemasser)
groet
ME