Vandaag kreeg ik dit in mijn e-mailpostbus. Toch interessant om dit eens door te nemen.
______________________________________
HIER HET JUISTE VERHAAL VAN ONZE DIESELWAGENS!
Gepubliceerd op 23 maart 2018
Lieven Bovyn verkoopsverantwoordelijke / sales manager bij Peugeot Automotive Group Waregem
Ik vraag me af waar de meedogenloosheid van de regering vandaan komt, die door journalisten wordt overgenomen, om auto 's met diesel te verwijderen, terwijl uit de analyses blijkt dat ze niet meer vervuilen, dan auto' s met benzine....
Ik vraag me af wat het belang is van deze koppigheid en van deze vasthoudendheid om alle dieselvoertuigen dringend uit te schakelen!
Hier is het antwoord, simpel, altijd een groot probleem ......
Ja, de journalisten nemen ons allemaal voor knikkers en iedereen volgt zonder na te denken!
Hij is een chemicus die dat vertelt....
Gelezen in de 4 waarheden, officiële toespraak: "we moeten de diesel elimineren, gevaarlijk voor de gezondheid omdat het fijne deeltjes afgeeft".
Volledig onwaar ! Dat was misschien een paar jaar geleden, maar de huidige dieselmotoren zijn uitgerust met filters die deze fijne deeltjes op 99,9 % opvangen, dat wil zeggen dat de fijne stofdeeltjes bijna helemaal niet meer worden afgegeven.
Dus waarom die schaamteloze leugen om ons schuldig te voelen en ons allemaal aan te moedigen om op benzine te rijden ?
Het is heel simpel.
Neem twee automobilisten die 15000 km per jaar rijden.
- de ene heeft een benzine voertuig, 8,5 liter verbruik op 100 km.
- de andere heeft hetzelfde model van dezelfde fabrikant met een dieselmotor , equivalent aan vermogen, verbruik 5,8 liter op 100 km.
1° geval: jaarlijks verbruik: 1 275 liter, belast met € 0,86 = € 1096,50.
2° geval: jaarlijks verbruik: 870 liter, belast met € 0,66 = € 574,20.
Ofwel €522,30 jaarlijks verschil.
Met een wagenpark van 38 miljoen auto ' s is het gemakkelijk te berekenen dat de geplande verdwijning van de diesel ongeveer 60 % van de huidige motoren vertegenwoordigt, uiteindelijk een extra "afpersing" van meer dan 11 miljard euro per jaar.
We moeten niet meer zoeken naar de echte reden van de wil om de dieselmotor af te schaffen.
Dus als je er genoeg van hebt om voor de gek gehouden te worden door de financiële winsten van onze regering, reageer dan !
En als u vindt dat deze informatie relevant is, geef het dan door !!
Bovendien gelden de verschillende verbodsbepalingen niet naar BUSSEN, VRACHTWAGENS en vooral NIET naar SCHEPEN en VLIEGTUIGEN ......... raar!
Een verhaal over geld !!! Punt uit !!!
copyright :
Bjorn.Neirynck@telenet.be