CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 09:15

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kiezen voor techniek of meer ruimte
BerichtGeplaatst: 01 nov 2018 15:14 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 27 aug 2018 14:15
Berichten: 4
Hallo Allemaal,

Wij willen binnen een dik jaar onze eerste mobilhome aanschaffen. Momenteel bestaat ons gezin uit 2 kindjes (4 en 1) en mijn man en ik. Misschien (in de toekomst, wie zal het zeggen), komt daar nog wel een kindje bij.

We hebben de markt al goed afgeschuimd en bestudeerd. We zijn er ondertussen uit dat het ZEKER een alkoof moet zijn. Omdat een hefbed voor ons gezin geen optie is (het is gewoon te klein voor mijn man en niet ruim genoeg voor 2 kindjes). Verder willen we een euro6-norm, wat ervoor zorgt dat we kijken naar modellen die nu nieuw zijn of 1 jaar oud. Dus budget tussen de 40 en 50 000.

We zijn van plan om er zowel onze zomerreizen als onze wintervakanties (lees skiën) ermee te doen. Hij moet dus ook dat laatste aan kunnen. En daar botsen de meningen van mijn man en ik een beetje:

Mijn man wil graag voor een Euramobil gaan. Omdat de techniek daar super van is, dubbele bodem, houtvrij, 10 jaar garantie op vochtproblemen enzovoorts. Ik kan hem daar zeker helemaal in volgen. Zal zeker een groot voordeel zijn om op wintervakantie te gaan. Momenteel bestaat het aanbod in de nieuwe modellen uit 2 modellen die voor ons iets zouden kunnen zijn ActivaOne650vb of ActivaOne690HB. De ene heeft een dwarsbed langs achteren en de andere een stapelbed. Beide modellen zijn volgens mij ERG beperkt in leefruimte. Er is 1 tafel, keuken staat echt wel in de beweegruimte om vb naar toilet of stapelbedjes, kast te gaan,... Verder is is hij vrij klein(laag gewicht) en heeft een dubbele bodem wat veel mogelijkheden heeft naar berging toe. Wat dan weer een voordeel is.

Zelf denk ik aan een Carado A461 of Sunlight A72. Vrij vergelijkbare modelletjes. Ze zijn niet wintervast, ze zijn groter en dus zwaarder, qua techniek een stuk minder, minder goed afgewerkt, gebruik van hout in de wanden enzovoorts. MAAR het grote voordeel is dat ze echt wel veeel ruimer zijn en veel meer leefruimte geven. De indeling van de bedjes zorgt ervoor dat iedereen zijn eigen slaapplaats heeft. Er is een extra tafeltje enzovoorts. Is ons op het lijf geschreven, maar zal dat wel voldoende zijn voor een skievakantie? Zullen we ons warm kunnen houden, krijgen we geen vochtproblemen?

Nu is de vraag. Wat zouden jullie ons als meer ervarene aanraden. Bedankt alvast!


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 57 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling