CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 19 apr 2024 18:51

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ervaringen van verhuurders (particulier en/of zakelijk)
BerichtGeplaatst: 06 aug 2019 08:08 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 05 aug 2019 19:29
Berichten: 5
Na een paar zeer toffe ervaringen met het huren van campers in het buitenland, overweeg ik om een camper aan te schaffen voor de verhuur. Ik ben zelfstandige en zou dit binnen mijn eigen vennootschap doen. Zakelijke verhuur dus, niet in één of andere grijstint net binnen of buiten de fiscale wetgeving.

De kosten die hierbij komen kijken (verzekering, aansprakelijkheid, mogelijke schades, etc etc etc) zijn mij duidelijk en hoewel je niet alles op voorhand kan kwantificeren denk ik daar wel een redelijke schatting van te kunnen maken. De inkomsten daarentegen niet zo. Wie heeft er hier ervaring met het op kleine schaal verhuren van een camper, en wil die met mij delen? Is het rendabel te krijgen?

Hoeveel weken per jaar kan je de camper verhuurd krijgen bijvoorbeeld - als kleine speler? Ik zou kunnen adverteren in wat lokale verenigingsblaadjes om zo de bekendheid te vergroten, en uiteraard via verschillende internet-kanalen werken.
Welk type camper is de grootste huurmarkt voor? Een VW California-type buscamper, een grotere alkoofcamper voor 5-6 personen (B-rijbewijs), of juist nog groter en comfortabeler met een C-rijbewijs-camper?

Ik ga uit van de aanschaf van een jong tweedehands voertuig om mee te beginnen. Als ik uitga van een aanschafwaarde van circa 30k€ exBTW, dan kom ik nu uit op 8-9k€ aan kosten die op jaarbasis terugverdiend moeten worden (inclusief de afschrijving van het voertuig aan 20% per jaar). Klinkt dat redelijk?

Ik lees graag jullie gedachten hierover, welke tips kunnen jullie mij meegeven?


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 14 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Route 66


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling