CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 07:40

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wonen, leven, en reizen in een Motorhome.
BerichtGeplaatst: 30 apr 2020 09:22 
Offline
+2000 Postings
+2000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2004 19:34
Berichten: 2671
Woonplaats: Europa
Wonen, leven en reizen in een Motorhome.
Wij doen dit reeds 14 jaren en ik merk dat steeds meer motorhomers dit doen of op korte termijn willen doen.
Ik dacht als we dit nu eens centraliseren hier en enkel ervaring, info en tips schrijven met betrekking tot dit onderwerp zodat beginners er de nodige info kunnen halen.

Ons verhaal begint in ‘75. Met een tent naar Luxemburg en regen en koud doen mij denken dat dit ook anders moet kunnen, met iets meer comfort. Ondertussen een bedrijf gestart in keuken inrichtingen en een Bestelwagen met een huif op gekocht om de kasten mee te vervoeren.
Matras, gaskookplaat met gasfles, paar klapstoeltjes met tafel, frigobox, en een trapladder om er in te geraken, en naar de Bodensee voor 14 dagen. En dan ging alles snel, bestelwagen ingericht, onderstel met caravan op, eerste echte MH, een pilote, en tientallen MH’s later....

In 2004 rijpt het idee om ons leven volledig om te gooien, en ja we hadden nog jaren kunnen werken, maar de drang om nog veel te zien van de wereld was groter dan meer geld. Rekening gemaakt en 100 x getwijfeld, niet of wel. Het is beslist, we bouwen onze laatste MH, Mia en ik op 6 maand tijd, na aankoop van een naakt chassis.
In 2006 is alles geregeld.
Referentie adres gaan vragen op de gemeente en gekregen.

Klaar om te reizen, eerst met gemengde gevoelens, maar steeds met meer goesting. Het sluiten en verkopen van onze zaak doet pijn en is een moeilijke beslissing en zelfs nu twijfel ik daarover nog steeds.
Een aantal persoonlijke spullen gaan een berging in de rest naar het containerpark en/of de kringloop.
We zijn er klaar voor.
Nu 14 jaren later heb ik er geen minuut spijt van, maar Mia, mijn vrouw, wil weer een vaste stek maar dat gaat gelijk een jojo, wel of niet. Zij wil een appartement, of een chaletje, of stuk grond voor de MH. We zien het wel.
Hetgeen we nu gezien hebben was een verrijking en ik zou het weer doen en moest het financieel haalbaar zijn, nog eerder.

Het grootste probleem in dit verhaal is het referentieadres. In vele gemeenten/steden zorgt dit voor de nodige weerstand van de bediende, ook al omdat er steeds meer aanvragen komen. Ze maken zich zorgen dat een aantal van de aanvragers, na het verkrijgen van referentieadres, op het marktplein belanden in een aftandse MH of op een camping, en het doel waarvoor een referentieadres bedoeld is voorbij schiet.

Loop jij met zulke plannen rond, wacht niet te lang maar doe het nu. Zeker in deze tijd, doen.
Heb je vragen, stel ze hier, ik of iemand anders zal wel een oplossing aanreiken.

_________________
Groeten,

Jos

Polarsteps/JosMuyzers
Mijn blog: http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver
Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
12 Motorhomes gehad in meer dan 30 jaar.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 67 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling