CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 25 apr 2024 09:20

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: waybackmachine
BerichtGeplaatst: 11 jun 2020 17:59 
Offline
+500 Postings
+500 Postings

Geregistreerd: 24 sep 2019 12:36
Berichten: 989
Woonplaats: Leuven
Kennen jullie dit:


Je kan hier met de zoekmachine "waybackmachine" gaan googelen naar heel oude webcontent.
Zij hebben op bepaalde tijdstippen websites gekopieerd en gearchiveerd.
Sommigen gaan heel ver, sommigen zijn moeilijk leesbaar omdat onze huidige browsers niet meer alles herkennen, en sommigen zijn heel goed gedocumenteerd anderen minder.

Stel dat je een camper te koop ziet staan, dan ga je die vergelijken met wat een kamper nu kost, en dat is logisch want het alternatief voor die tweedehands is nieuw.
Maar stel dat je nu zou willen weten wat die toen in bvb 2009 bij aankoop ongeveer kostte, dan kan je hiermee proberen. Je zal uiteraard niet altijd exact hetzelfde model vinden, en dezelfde opties, maar het geeft een idee. ik vond bvb een exis i522 die toen verkocht werd voor ongeveer 55000 euro, nu staat er een gelijkaardige te koop met 60.000 km op de teller voor ongeveer 40.000 euro, dat is dus ongeveer 73 % van de nieuwprijs.
Wel opletten uiteraard, in 2009 was 1.000 euro meer waard dan in 2020.
Maar toch, het stemt tot nadenken.
Ik ben even de mijne terug gaan samenstellen met officiële prijzen van Hymer. En dan heb je het over een sprinter euro 6 tov dezelfde sprinter euro 6 , bijna alleen de snuit is veranderd. Exact dezelfde opties, exact dezelfde inbouw (de laadruimte is vrijwel identiek)
Mijn prijs met korting vergeleken met de nieuwprijs met een korting van 10 % ervan af. (krijg je dat vandaag?)
Ik kocht aan in april 2017. In juni 2020, 3 jaar later, is de prijs 27% hoger.
Is dat een normale evolutie, of hebben ze ook bij Hymer na 15 maart snel een nieuwe prijslijst in pdf geprepareerd?

Los even van dit laatste, "waybackmachine" levert soms hilarische content op.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CamperKnausje, campo, Denja, Didier & Saskia, Franco, Julien, kristel, Lotus74, luc mb 312, mobilhome, PaulenDenise, rik


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling