CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 apr 2024 00:18

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Onwaarschijnlijk verhaal over zijruit ...
BerichtGeplaatst: 15 dec 2023 19:39 
Offline
+8000 Postings
+8000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 sep 2007 15:50
Berichten: 8447
Woonplaats: St Jozef Rijkevorsel
Op maandag 25 september jongstleden was ik met mijn integraal Hymer in Spanje op de autostrade A-2 tussen Tàrrega en Lleida aan ‘t rijden. Er was één van de twee rijstroken afgesloten voor het groen-onderhoud van de middenberm. Plots een knal en mijn elektrische zijruit aan de bestuurderskant in duizend kleine stukjes. De ruit was helemaal verbrijzeld en binnen de kortste keren lag deze er helemaal uit door de turbulentie. Waarschijnlijk een steen door een bosmaaier gecatapulteerd. Vermits er maar één rijstrook berijdbaar was, kon ik niet stoppen zonder gevaarlijke toestanden te creëren. De eerste afrit ben ik gestopt en ja, daar sta je dan. De boel wat opgekuist en besloten om naar Alcañiz te rijden en daar een bedrijf te zoeken die plexyglas verkopen en ook kunnen verzagen op maat. Zogezegd zo gedaan en heb dat plexyglas (3mm dikte) wat bombé kunnen plooien en zo in de geleiding van het glas kunnen krijgen en dat lukte prima. Enkel de bovenste 8 cm nog een tweede klein stuk gezet want in z'n geheel krijg je dat er niet in. Deze 2 stukken dan aan elkaar getaped en voila, ik kon verder nu …

Overnacht op de cp in Alcañiz en gezocht naar een mogelijkheid om ergens een dealer te vinden voor Hymer onderdelen in de richting van Valencia-Alicante. Hymer Gandia gevonden en een Engelse mail gestuurd met de vraag … gewoon nooit antwoord op gehad. Dan een Engelssprekende hersteller gevonden in Benicarló die dat kon oplossen. Even de nodige gegevens van mijn Hymer door geWhatsappt en een uur later een offerte voor een origineel glas met transportkosten. De hersteller moest via de Spaanse Hymer invoerder gaan en deze bestelden op hun beurt door naar Hymer Duitsland. Het glas ging 20 dagen duren om in Benicarló te zijn en dan ging de hersteller het ook monteren. Was oke voor mij en ben er de volgende dag naartoe gereden (met de plexyruit) om de zaak te regelen en op voorhand te betalen omdat het een specifiek onderdeel was.

20d wachten is lang maar met die plexy was het doenbaar. Exact na 20d, Whatsapp uit Benicarló … het glas is binnen … 2 dagen daarna om 10u afspraak voor de plaatsing. Super ! … ik rij de camper binnen en geef de sleutels af … als het klaar is stuur ik een Whatsapp. Na een uur een bericht … de ruit past niet, ze is te dik. Kan u komen kijken. Ik ben daar en was van formaat een goede ruit maar in thermpane uitvoering. Ik heb die optie niet maar de hersteller had wel de juiste data van mijn camper doorgegeven. Oké, terug plexy er in en hij ging informeren wat er misgelopen was. Om uit te vissen wie in de fout was gegaan, zijn er 2 weken overgegaan en bleek dat Hymer D de schuldige was. Ondertussen tikte de tijd wel en ik zat vast om in die omgeving te blijven want ik had al betaald. De hersteller had van de Spaanse invoerder te horen gekregen dat de dikke ruit teruggestuurd moest worden naar hun en er een juiste ruit ging verstuurd worden vanuit Duitsland rechtstreeks naar Benicarló op 7 dagen. Dus met die 2 weken gepalaver over wie de schuldige was en 7 dagen levertijd, was dat terug 20 dagen wachten. Maar goed, het weer was prima rond Benicarló, dus dat lukt wel.

Een week verstrijkt, 2 weken verstrijken … geen nieuws … contact genomen met hersteller. Ik zal me informeren bij Hymer D en laat je iets weten zei hij me. Een dag later een Whatsapp van de hersteller om te zeggen dat Hymer D die ruit niet in voorraad heeft … gaat nog 2 weken duren … pfffffffff … mijn geduld werd serieus op de proef gesteld. Eergisteren, 78 dagen na de eerste bestelling, is de juiste ruit binnen gekomen en vandaag eindelijk geplaatst. Oef … ik kan weer verder !

Het rare is wel waarom ze waarschijnlijk bewust die thermopane ruit opgestuurd hebben want met de exacte serienr van de wagen zien ze wat er juist allemaal in zit …

Dus weze gewaarschuwd als je ooit zoiets voorhebt, je veel geduld moet hebben ...

Afbeelding

_________________
Groeten van Patrick
Hymer Exsis-i 678 | 4-2019
Honda Monkey 125cc | 5-2022


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 4 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mataboe


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling