CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 26 jun 2025 19:15

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Forumperikelen, het einde?
BerichtGeplaatst: 06 nov 2024 04:54 
Site Admin
Site Admin

Waar ik van wakker lig en dat is net dat tikkeltje te veel.
Bij het begin...
In 2023 verleden jaar zijn er serieuze problemen geweest met de bankrekening van onze feitelijke vereniging.
We hebben ter beschikking als feitelijke vereniging een bepaalde som op een KBC-rekening , sponsorgeld van lang geleden dat we jaarlijks gebruiken om een etentje of een drankje te bekostigen tijdens een geplande vergadering van moderators.
Tijdens de coronaperiode is er zo goed als geen activiteit geweest onder de moderators, geen vergadering, niets.
Af en toe een gedeelde mail, wat infowisseling ed, niets meer waarbij de rekening zo goed als slapend werd, maar net niet.
Aanvang 2023 hebben Frank en ik " toevallig " een mini vergadering gehouden in Spanje tijdens een ontmoeting te San Javier.
We zaten in elkaars buurt en we spraken af op de camperplaats aldaar.
Forum besprekingen en ideeën uitwisseling zal ik het zo maar beschrijven, gerelateerd aan het forum.
Als houder van die rekening betaalde ik een kleine som met de kaart van de feitelijke vereniging in het restaurantje, een kleine 40 eurotjes...
Tegen de zomer 2023 kregen we een bericht van KBC dat ons rekening geblokkeerd werd en dat de kleine som dat de feitelijke vereniging bezat in beslag genomen werd en geparkeerd zat op een wachtrekening van de FOD.
Een rekening op een bank op naam van een feitelijke vereniging moet gebruikt worden binnen een bepaalde periode of men beschouwd dit wettelijk als slapend en verdwijnt in de zakken van onze overheid.
Kon niet, er was een activiteit geweest oftewel een betaling gebeurde binnen de wettelijk bepaalde vereiste periode.
Het heeft maanden geduurd, hemel en aarde is er bewogen door Frankdg en ik om uiteindelijk in het kantoor te Puurs waar de feitelijke vereniging destijds opgericht werd te belanden om de zaak te kunnen herstellen.
We moesten ons persoonlijk bij de bankmedewerkster van het kantoor die over feitelijke verenigingen gaat, aanmelden.
Afspraken, datums, verlofperiode, het ging niet van een leien dakje, de dag zelf nam het een ganse namiddag in beslag in het kantoor te Puurs waarbij ik uiteindelijk kon bewijzen dat er binnen het vereiste periode wel een bankactiviteit/verrichting gebeurde met onze rekening.
Oeps, foutje van de bank...en van de roverheid.
Maar dit werd die dag nog niet opgelost, kon ook niet meteen door allerlei problemen die telefonisch in het kantoor niet konden opgelost worden tussen de bankmedewerkster en een bediende van FOD.
Het kostte ons wel een sommetje geld om dit terug in orde te brengen en niet enkel geld maar enerverende toestanden en stressmomenten.
Althans bij mij!
Ik heb het gehad en was/ben het wat beu.
Bon, tijd heelt wonden.
Blij en oef...het was gelukt maar het koste tijd en het verzetten van andere afspraken of reisjes afblazen om dit geregeld te krijgen.
Dit hakte wel in mijn dagelijkse routine.
Onlangs kreeg ik bericht van de eigenaar van het forum ( de Heer Swaenenpoel ) dat de zaak verkocht ging worden, dit forum dus.
Wij beheren dit maar zijn er geen eigenaars van.
Alles deden we naar de regeltjes van de eigenaar van het forum. We deden ons best.
We moesten het domeinnaam kopen of het forum zou verdwijnen.
Dit gebeurde bij Combell waar de hosting gebeurd van Zwerfautosite.
Jaarlijks te betalen..
Wij zijn nu officieel eigenaar van dit forum, de feitelijke vereniging maw.
Nu zijn er nog kosten om de databases te behouden.
We gaan het niet lang kunnen rekken, enkele jaartjes? Een of twee max.
Dan is het sponsorgeld op.
Er is nood aan het veranderen van het forum, vernieuwen, aanpassen van de huishoudelijke regeltjes, soepeler omgaan met forumregels , aantrekking van sponsors...nieuwe/ huidige mods die mee willen gaan?
Dit kan ik niet alleen.
Frankdg doet ook zijn best om mee te gaan, wij beide, binnen bepaalde grenzen weliswaar.
Ik ga ook geen bijdrage vragen aan de huidige mods om mee op de kar te springen, we zijn tenslotte vrijwilligers.
Op termijn wil ik er ook mee stoppen, andere zaken die belangrijk zijn zoals mijn revalidatie nemen mijn tijd nu in beslag.
Persoonlijk zaken die ook geregeld moeten worden...er is niet enkel Zwerfautosite.
Du-us?
Techneuten gezocht, vrijwilligers die mee iets willen bijdragen aan het vernieuwen van dit oubollig maar waardevolle forum!
Franco Gasparella namens iedereen die ermee begaan is.

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 79 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]