CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 09 jul 2025 06:54

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Sardinië in het voorjaar (Mei of Juni)
BerichtGeplaatst: 25 jan 2009 13:59 
+2000 Postings
+2000 Postings

Na een geslaagde Corsica reis verleden jaar in de maand Mei, denk ik dit jaar aan Sardinië als 3 weekse reisbestemming in Mei of Juni.

Ik heb met de zoekoptie al een keertje rondgespeurd op het forum, maar de meeste berichtjes hierover zijn toch al wat jaartjes oud. Daarom toch een vraag om wat meer recentere informatie:

- Wat zijn de meest geschikte plaatsen voor de overzet (kwaliteit/prijs), vorig jaar Corsica via Livornio - Bastia?
- In de gevonden reacties uit de zoekopdracht o.a. klachten over zwerfvuil onthouden, is dit een algemeen fenomeen of sporadisch?
- Zijn de campings al open in Mei (in Corsica in dezelfde periode maar één keer voor een gesloten poort gestaan, wel in veel gevallen nog niet alle faciliteiten (volledig) beschikbaar)?
- Is de natuurpracht in Sardinië te vergelijken/dezelfde als deze in Corsica of meer of minder spectaculair?
- Prijsgewijs vergelijkbaar, duurder of goedkoper dan Corsica?

Vriendelijkheid van de bevolking heb ik nog niet gauw een probleem mee gehad, is mijn inziens vooral een individueel gegeven en ook erg afhankelijk van de eigen houding. Jammer genoeg spreek ik geen Italiaans (op wat internationaal gekende kreten na :mrgreen: ), maar dat heeft me op eerdere reizen ook nooit tegengehouden. Op doorreis door Italië trouwens vorig jaar ook geen slechte ervaringen gehad.

Ik kan bovendien nog een beetje oefenen tijdens het skiverlof in Februari in Livigno 8)

Trouwens iemand een idee hoe ik de Zwitserland stikker heelhuids van de voorruit van mijn 4x4 personenwagen kan halen om die over te zetten op mijn 4x4 camper gezien de 2 reizen met verschillende wagens gemaakt worden en ik geen reden zie om deze 2x te betalen in hetzelfde jaar? Ik vrees dat de situatie uitleggen aan de grens niet zal volstaan...

Yohani :P

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 10 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]