CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 09 jul 2025 19:32

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: LPG in Spanje
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 17:34 
+500 Postings
+500 Postings

Iedereen weet dat LPG-tankstations in Spanje heel dun gezaaid liggen en bovendien dikwijls moeilijk te vinden, maar nu is het nog erger geworden. Het land waar al bijna geen LPG te krijgen is, heeft onlangs besloten (althans de Repsol stations) om de zgn. Europese norm te gaan toepassen.
Dwz. dat alle vulpistolen verandert zijn en dat je nu nog een andere en speciale adaptor nodig hebt. De oude past niet meer en de nieuwe ... nergens te vinden, zelfs in een aantal stations hebben ze er geen.
Onlangs terug uit Asturië en Cantabrië (Noord Spanje) en daar een ganse dag rondgereden om gas te vinden. Wel stations gevonden, maar wegens geen adapter, niet kunnen tanken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
In Hoznayo (ten ZO van Santander) had de pompbediende wel een zelfgemaakt aansluitstuk en heb ik kunnen tanken. Succes in één op vijf stations (waarvan er ook 2 geen gas meer hadden). Zijn geheimzinnige glimlach op mijn vraag waar ik zo een stuk zou kunnen krijgen, laat mij het ergste vermoeden.
Mijn recente ervaring is dat er veel veranderingen zijn, ook in de stations. In verschillende stations uit lijsten die ik had, is de gaspomp verdwenen en er zijn andere, nieuwe bijgekomen. Rara waar.
Ook op de lijst http://www.lpginfosite.be staan serieuse missers. Er zijn daar stations in vermeld die al meer dan 10 jaren dicht zijn.
Een vrij recente kaart van Repsol met vermelding van hun eigen stations klopt voor meer dan de helft niet meer en op hun site is niks te vinden behalve een telefoonnummer.

Mijn vraag is, wie kan helpen en waar is deze nieuwe adapter te vinden?
Of moeten we in de winter uit Spanje weg blijven?
Mvrgr.

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 22 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]