Ik vind deze topic niet direct, hoewel er met de zoekfunctie veel berichten te vinden waar er in een andere context over gesproken wordt.
En ik vind geen antwoord, hoewel het vermoedelijk al honderd keer gegeven werd.
Mijn vraag:
Op mijn sprinter hebben ze af fabriek all weather banden gemonteerd.
Continental Vancontact A/S
met vermelding M+S
Er staan icoontjes op van druppeltjes, een zonnetje, een blaadje, en jawel, een sneeuwvlokje.
Maar niet dat speciale icoon "3PMSF" met het bergje met een sneeuwvlokje erin.
Als ik kijk bij Bandenleader, Bandenexpert, AUTO5 enz. wordt er bij die banden steeds vermeld "3PMSF"
En geschikt voor de bergen, maar dat icoontje vind ik dus niet op de band zelf terug.
Het is een 4X4 dus ik denk niet dat ik met die banden sneeuwkettingen nodig heb voor wat wij ermee doen.
We willen deze winter misschien wel eens richting sneeuw, maar een beetje is al genoeg en ik ga geen besneeuwde passen exploreren of zo.
Hem eens testen op een plakje sneeuw misschien wel
Ik wil enkel weten of ik in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk een boete riskeer, gewoon omdat ik ze niet bij heb en/of niet met winterbanden rij, want dat zijn ze officieel niet denk ik.
Als ik een bordje zie waar kettingen verplicht zijn zal ik wel omkeren, maar ik wil niet random voor controle uit het verkeer gehaald worden en een boete aan mijn been hebben.
En sneeuwkettingen kopen en ze vervolgens jaren meesleuren om ze nooit te gebruiken en als je ze dan eens zou nodig hebben niet eens weten hoe ze te monteren, daar heb ik ook geen zin in.
Zoals gezegd, we zijn geen wintersporters (meer)
Mijn echtgenote vind gewoon het gekraak van sneeuw onde voeten aangenaam, maar verder gaat het niet.