CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 18 feb 2025 18:20

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dakspant Sprinter 907(bwj. 2019)
BerichtGeplaatst: 15 jan 2025 16:57 
+2000 Postings
+2000 Postings

Een persoon kocht half oktober een Sprinter aan, in goede staat, reeds ingericht maar heel slecht gedaan. Alles eruit gesloopt. Toen kwamen we er bij uit dat het dakraam geplaatst was op een plaats waar men een steunbalk heeft doorgezaagd. Bij de aankoop was dat niet zichtbaar en de wagen werd met een geldig formulier keuring voor verkoop aangekocht. De juffrouw die deze wagen kocht had ook geen weet van een attest voor dat dakraam, wat normaal toch moet aanwezig zijn. Via een carrossier werd een U vormig profiel besteld, maar tot op de dag van vandaag is de leveringstermijn onbekend. Het moet met een origineel onderdeel worden hersteld, dus zelf (laten) plooien van een stuk plaatstaal wordt niet aanvaard, ofschoon TDLF Deinze dat had gevraagd bij Mercedes. Ondertussen heb ik al vele sloopbedrijven afgebeld en bezocht, maar nog niets gevonden. Het onderdeel, een 'balkje' van +/- 130 cm kost slechts 70 euro. De afbraakbedrijven willen me steeds een heel dak laten kopen, van 700 tot 1000 euro (Van de Velde!)
Een patstelling: we kunnen niet verder.
Als iemand toevallig een sloop - Sprinter weet staan lees ik dat graag (in een PB). Het gaat over de eerste steunbalk na de cabine. De hoekse steunen waartussen dit profiel gepuntlast is, heb ik niet nodig. De dakplaat (40x40) mag zelf gemaakt worden. Maar die balk moet dus origineel zijn. Nu zie ik wel dat de andere balken wel (bijna?) hetzelfde zijn.
Ik zal eens een foto zoeken van de schade.
Image

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 13 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]