CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 10:12

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: een newbie wil een motorhome kopen
BerichtGeplaatst: 18 okt 2016 16:14 
Offline
+50 Postings
+50 Postings

Geregistreerd: 17 okt 2016 08:02
Berichten: 59
hallo iedereen,

een newbie heeft jullie wijze raad nodig!
Mijn vrouw en ik hebben al enkele keren een MH gehuurd en hebben er al wat ervaring mee opgedaan. Zo zijn we erachter gekomen wat we willen. Er zal uiteraard wel een verschil zijn tussen het lijstje met wensen en war realistisch haalbaar is.
Waar we wel al uit zijn is dat we aparte bedden (mogelijkheid om er 1 groot bed van te maken) willen en een aparte douche.
Misschien banaal maar voor ons toch belangrijk: plaats in de keuken om een snijplank deftig plat te zetten... Is blijkbaar in heel wat campers niet mogelijk. We koken nogal veel dus moet een keuken wel een beetje een aanrecht hebben.
Gezien we de MH ook in de winter willen gebruiken lijkt ons een dubbele bodem ook interessant.
We fietsen beiden zeer veel en willen dus ook een grote garage die wat laadvermogen aankan.
De lijst is nog veel langer maar ik bespaar jullie alle details.

Ons oog is gevallen op een interessant voorstel van Knaus. De Sun Ti platinum selection.
Deze MH heeft zowat alles wat mogelijk is en dat, gezien de uitrusting, voor een +/- interessante prijs.
Bij deze de link: https://www.knaus.com/de-de/reisemobile ... sstattung/

Echter, als ik zo eens het optelsommetje maak betreffende gewicht denk ik dat het wel eens problematisch kan worden om onder de 3,5ton te blijven.
Naakt weegt deze MH al 2905kg. In rijklare toestand is dat volgens Knaus 3070kg.
Het verschil in gewicht tussen naakt en rijklaar lijkt me toch zeer klein of zie ik dit verkeerd?
Voeg daar nog alle pakketen bij die deze speciale editie heeft en we zitten grosso modo al aan 3,3 ton.
Dat laat nog 200kg over om aan 3,5 ton te zitten. Gelukkig is mijn vrouw een pluimgewicht -)
Ik wil ook nog de 150pk versie en bij voorkeur de automaat. Nog eens gewicht extra...

Graag jullie advies hierrond. Het lijkt me een super uitgeruste MH die we op eender welk moment in het jaar kunnen gebruiken.
Maar met zo'n gewicht rijd je toch steeds aan of over de gewichtslimiet...
Knaus biedt in optie wel verschillende oplossingen om de MTM te verhogen:
[*]Fiat Ducato 4000kg chassis
[*]Gewichtsverhoging van 3,5ton naar 3,85 ton (al dan niet met aangepaste schroefvering)
[*]2 kanaals luchtvering mrt compressor inclusief gewichtsverhoging van 3,5 ton naar 3,85 ton.

Wat is jullie advies hierover aub?
Als ik het zo zie zal ik almaar terug beginnen studeren voor mijn theoretisch examen voor een rijbewijs C1. Jammer eigenlijk want mijn vrouw ziet het niet zitten om dat rijbewijs te doen. Onze ritjes zullen dus niet te lang moeten duren gezien ik de enige chauffeur zal zijn.

Bijkomende vraag: Kopen jullie in het buitenland? Ik woon in het Brusselse en de verdelers van Knaus zijn niet direct bij de deur ( of toch niet zo makkelijk te bereiken). De verschillen in afstand tussen een Belgische- of suites verdeler zijn niet spectaculair. Als ik de netto prijzen in Duitsland bekijk en daar 21% BTW bijtel kom ik nog steeds goedkoper uit. En qua afstand moet ik het niet laten. Zie ik andere kosten over het hoofd die een aankoop in Duitsland minder interessant maken?

Hartelijk dank op voorhand voor jullie raad!!!

Olivier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 123 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling