CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 09:16

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: MTM verhogen
BerichtGeplaatst: 01 apr 2022 15:56 
Offline
+50 Postings
+50 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jul 2011 11:16
Berichten: 60
Woonplaats: Meerhout
Maximum Toelaatbare Massa verhogen: er is hier blijkbaar al veel over geschreven maar als je zoekt op "MTM" vind je niks en bijna 1500 topics doorbladeren zie ik niet zitten, dus stel ik de vraag hier heel concreet opnieuw, sorry.

In Nederland is er de firma "WDT Services" en zij verzwaren hetzij de voorvering, hetzij de achtervering of beiden, en leveren de nodige documenten om een geldige herkeuring te krijgen voor een hoger gewicht.
Zo kunnen zij een upgrade leveren - of een opwaardering zoals zij het noemen - van bijvoorbeeld een FIAT DUCATO X250/X290 ALKO AMC35L chassis met een MTM van 3500kg naar 3850kg en zelfs naar 4000kg.
Spijtig genoeg zijn hun documenten in België niet geldig, anders wist ik wel waar naartoe.

En nu mijn vraag: is er in België een firma of dealer die hetzelfde kan doen (het mag wat kosten).

PS. Nog wat achtergrond informatie: bij de aankoop van mijn camper in 2011 (model 2010) werd er door de verkoper gezegd dat mijn camper (met een MTM van 3495kg) vrij eenvoudig kon verhoogd worden naar 3700kg, en mits aanpassing van de vering zelf naar 3850kg en zelfs 4000kg. Maar nu houden zij "zich daar niet meer mee bezig", en stopt het daar. Wel kan de Duitse constructeur een UB (UnbedenklichkeitsBriefe) bezorgen met verhoging tot 3700kg, kostprijs 295€, maar in België wordt bij de keuring enkel een COC aanvaard, en heb ik ook een nieuwe COC nodig die via een speciale gelijkvormigheidsprocedure kan bekomen worden, uiteraard mits extra kosten (waar ik geen idee van heb, maar "het mag wat kosten").

_________________
Beste groeten
Willy


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 130 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maneli


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling