Gegroet,
Mercedes die zijn vrachtwagenafdeling apart onderbracht, met via Geely een link naar Volvo (
http://zwerfautosite.be/phpBB3/viewtopi ... ge#p875185), Iveco die met Hyundai vrijt (
http://zwerfautosite.be/phpBB3/viewtopi ... co#p885604), en nu Iveco die zijn Skandinavische aktiviteiten overdraagt aan een groep die ook bij ons vooral met Mercedes (maar recnt ook met het Chniese BYD:
http://zwerfautosite.be/phpBB3/viewtopi ... ns#p886276 bezig is (
https://www.transporama.be/iveco-draagt ... ity-group/). Er beweegt veel!
Omdat Iveco van de Europese waakhonden niet mee naar Stellantis mocht , maar via een omweg nog steeds bij Fiat hoort, maakt dat ze nu waarschijnlijk vaak tussen twee stoelen terechtkomen. Hierbij denk ik vooral aan allerlei onderdelen, maar ook aan de kommerciële aspekten. Daarbij vraag ik me ook af hoe lang het nog wachten zal zijn op de nieuwe Stellantis bestelwagens (opvolger van Ducato en zijn afgeleiden en klonen). De kommerciële strukturen daarvoor worden in elk geval al voorbereid (
http://zwerfautosite.be/phpBB3/viewtopi ... ns#p883650).