Gegroet,
Nieuwigheden bij Nissan aangekondigd: lees eens op
http://www.transporama.be/nl/newsletter_detail/1031/ . En dat brengt mij meteen bij iets wat me al langer bezighoudt: waarom geen zwerfauto's op basis van een Nissan Cabstar, een Toyota Dyna of een Mitsubishi-Fuso Canter bijvoorbeeld? Want behalve de Iveco Daily en de Mercedes Vario zie ik maar weinig nieuw leverbare onderstellen met een echt raamwerk (ik heb het hier niet over terreinvoertuigen à la Land Rover, en er is natuurlijk hier en daar wel 'ne Marc met 'ne Scania of met een omgebouwde bus, maar verder...?).
Op papier zijn die basissen nochtans aantrekkelijk: stevig, niet duur, efficiënt qua lengtebenutting (frontstuurkabine), enz. Daar tegenover kan men zich vragen stellen betreffende komfort, vering, geluid, enz. En mischien ook problemen qua opbouw als gevolg van het concept van het voertuig (plaats van de motor, kantelcabine, kan men opbouw en bestaande kabine als één geheel verbinden, enz...), Heeft er iemand eigen ervaring met dergelijke voertuigen, of betrouwbare ervaringen van anderen?
Er zijn trouwens zelfs ingenieuze konstrukties waarbij je met een B+E rijbewijs tot 7 ton mag rijden!