CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 14:01

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Telenet versus Proximus voor thuis
BerichtGeplaatst: 16 jan 2022 21:32 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 sep 2013 20:17
Berichten: 18391
Woonplaats: Heel het jaar onderweg
Hi Iedereen

Na heel wat "gesakker" met TVV voor thuis gebruik en vooral door hun slechte communicatie stapten we vorig jaar over naar Telenet
We bestelden het Telenet One pakket met een 2é simcard....
De technieker kwam langs plaatste de modem in de garage ( a ja dicht bij de coax die daar binnenkomt)
En aansluitend plaatste hij ook er vlak naast een "Powerline"
Die...ik aangesloten heb op hetzelfde circuit (in de zekeringkast) als de stopcontacten in de living
Verder onder het TV meubel in de living plaatste hij de TV-netbox en een 2é Powerline
En deze technicus heeft verder nog voldoende metingen gedaan om de signaalsterkte te meten op de coax bekabeling
De kabel die vanaf het aansluitpunt tot in de garage loopt heeft hij een stuk ingekort omdat deze sinds 2015 was los gemaakt en deze al die tijd "zo" in de grond is blijven liggen...
De koperen "kous" rond de kabel was idd zwart geworden maar niet onderbroken
Het signaal voor TV was volgens hem geen 100% meer maar wel voldoende voor TV beelden
So far so good....maar met de plaatsing van de modem en de powerline in de garage zijn er nog 2 muren waar dat wifi signaal door moet
We hebben ons dan laten overtuigen een maand later om extra bij te betalen voor een hogere down en upload snelheid
Maar de laatste maanden zitten we met een probleem dat het wifi-signaal stelselmatig verminderd waardoor we bepaalde settings op de TV-netbox niet meer kunnen gebruiken zoals o.a. een kunnen terugspoelen van een film of het nieuws
Het signaal is momenteel zo zwak dat onze beider iPhones automatisch overgaan naar 4G (én gelukkig hebben we elk 40Gb/maand ter beschikking)
Telkens opnieuw de "securityknop" induwen op de powerline in de garage en dan wachten tot een wifi-signaal weer werkt #-o
"Pingen" kan ik dan herhaaldelijk uitvoeren vlak er naast en dan in de living maar na een poosje valt de wifi daar weer weg
Ze gaven me onlangs mee...trek dan een UTP kabel van je modem naar de TV-box....ja....langs buiten om dan want heb geen andere mogelijkheid #-o
En, zeker geen kabel door de inkomhal of ergens op een muur in de living in een kabelgoot of wat dan ook....no way [-X
Morgen maandag kan ik een nieuwe modem ophalen met nieuwere software want een medewerker van Telenet support zei me dat mijn modem niet de juiste was sinds wij die extra snelheid hebben besteld...na zoveel maanden krijg ik dan zoiets te horen #-o
Verder kon deze persoon ook de beide powerlines resetten op afstand met als gevolg dat ik nu hier "thuis" aan het schrijven ben via 4G
Nogmaals de medewerkers van Telenet communiceren goed maar een oplossing hebben ze mijn nog niet geboden
Ik wil graag betalen als alles goed werkt anders houd onze samenwerking met Telenet op...
Nog maar eens een mail gestuurd dat het zo niet verder kan en ik een oplossing vraag

En...is het met het vervangen van die modem nog altijd hetzelfde liedje...dan is het einde verhaal met Telenet
En, stap ik opnieuw na méér dan 7 jaar weer terug naar Proximus
Want hun nieuw "Flex-pakket incl wifi-booster "zou" ons +/- 70€/maand kosten
Niet dat ik meteen wakker ligt van de kosten want Telenet is ook niet zoveel goedkoper
Maar...de Proximus B-box 3 wordt net als 7 jaar geleden aangesloten op de telefoonkabel plus een stopcontact
In tegenstelling tot hun powerline's "Devolo" die ze vroeger gebruikten hebben ze nu een wifi-booster zodat alles op een afstand tussen TV box en de modem op +/- 5 meter van mekaar "in" dezelfde ruimte staat opgesteld
En als dat allemaal goed werkt (ik ga me éérst goed informeren in een Proximus-verkooppunt te Lier ) én als Telenet me niet verder kan helpen maken we weer de overstap...

En, dan neem ik ook opnieuw een abbo bij Viking omdat ik daar in de periode dat we thuis zijn ook ons abbo's kunnen aanpassen
Ze hebben nu een onbeperkt pakket met 50Gb (enkel in Belgie) en 20Gb in de EU (idem bij Telenet)

_________________
Frank en Ingrid
Carado T447 3,5t
Pilote Galaxy G741C Sensation 4,5t

De Toekomst behoort aan hen die geloven in de schoonheid van hun Dromen
(Eleanor Roosevelt)


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 56 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling