CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 08 mei 2024 17:10

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Problemen met pas gekochte 2dehands MH
BerichtGeplaatst: 09 sep 2011 07:25 
Offline
+1000 Postings
+1000 Postings

Geregistreerd: 02 aug 2011 08:30
Berichten: 1650
Woonplaats: Hageland
Hallo Camperaars,
Wij zijn recent eigenaar geworden van onze 1e MH. Een 2dehandse van iets meer dan 2 jaar.
Hadden wij voor de aankoop deze site gevonden, hadden we waarschijnlijk beter uitgekeken bij de aankoop. De eerste vreugde van de aankoop is intussen al vergalt door de problemen en de mankementen die opduiken. En voor er opmerkingen komen: ik heb al uren gezocht op de site… :smt022
1e probleem: We zijn er nog maar een paar WE op uitgetrokken, en nu blijkt dat de vloer van de douche in het gootje een barstje heeft van zo’n 7 cm. Het is nauwelijks te zien of te voelen, en je moet er echt op duwen om het op te merken.
Volgens wat ik hier nu lees op de site is het een behoorlijk veel voorkomend probleem, waar bitter weinig echt effectief aan te doen is (behalve nieuwe bak plaatsen…met veel kosten vandien).
Ik veronderstel dat (gezien de druk die je er moet opzetten om het te merken) in de onze een van die “lapmiddeltjes” is toegepast: zien open te krijgen, en dan siliconen of Tec7 eronder…
2de punt : Bovendien komt de binnenbekledingsplaat van de deur los. Die zit op een aantal plekken vast aan het kader met wat plastic plugjes, zeg maar een soort “poprivetten” maar dan in plastic. Ik veronderstel dat het binnenpaneel ook nog eens gelijmd was. Paneel trekt intussen wel krom…
3de punt: Al na de eerste rit was ik een stukje van de carroserie kwijtgespeeld: het plastic afdekstukje onder de koplamp, zo’n 7 cm breed, 25 cm lang (is een Fiat Ducato). Dat zit aan de buitenkant vastgeklikt, en aan de binnenkant is het met een schroef vastgezet. Dat “oog” is afgebroken, en het stuk is er waarschijnlijk gewoon afgevallen onderweg. Gelukkig had stevige tape mee, zodat een noodherstelling kan gebeuren.
4de pijnpunt: de verzekeringen: natuurlijk wilden we een omniumverzekering voor zo’n groot bedrag. Alleen schat de “expert” van de verzekering onze MH waarde een stuk lager dan wat we betaalden. Hij heeft zich blijkbaar gebaseerd op de waardes in het fameuze “boekje” waar hier op de site ook al over gesproken is. De premie is wel berekend op het factuurbedrag, maar ingeval van total loss zal er maar ¾ van dat bedrag worden uitbetaald…Intussen betaal ik wel zo’n 900 euro verzekering per jaar
In de polis staat een “vergoeding ten belope van de reële waarde op het ogenblik”…maar dat blijkt in de praktijk dus niet hetzelfde als “marktwaarde waaraan je op dat ogenblik een identiek voertuig met dezelfde uirusting” kan kopen…
Onze vragen aan de experten op de site: Hoe zit dat met de “waarborg” van de verkoper? Wat moeten ze wettelijk dekken/herstellen, en wat niet? (MH werd gekocht bij dealer).
Garantie op “waterdichtheid” is waarschijnlijk enkel aan buitenzijde, dat zal niet helpen voor de “interne waterlekken” zoals de douche?

Graag opmerkingen en adviezen van de ervaren rotten hier, waarvoor op voorhand onze dank.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 27 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling