Hi Iedereen
Na heel wat "gesakker" met TVV voor thuis gebruik en vooral door hun slechte communicatie stapten we vorig jaar over naar Telenet
We bestelden het Telenet One pakket met een 2é simcard....
De technieker kwam langs plaatste de modem in de garage ( a ja dicht bij de coax die daar binnenkomt)
En aansluitend plaatste hij ook er vlak naast een "Powerline"
Die...ik aangesloten heb op hetzelfde circuit (in de zekeringkast) als de stopcontacten in de living
Verder onder het TV meubel in de living plaatste hij de TV-netbox en een 2é Powerline
En deze technicus heeft verder nog voldoende metingen gedaan om de signaalsterkte te meten op de coax bekabeling
De kabel die vanaf het aansluitpunt tot in de garage loopt heeft hij een stuk ingekort omdat deze sinds 2015 was los gemaakt en deze al die tijd "zo" in de grond is blijven liggen...
De koperen "kous" rond de kabel was idd zwart geworden maar niet onderbroken
Het signaal voor TV was volgens hem geen 100% meer maar wel voldoende voor TV beelden
So far so good....maar met de plaatsing van de modem en de powerline in de garage zijn er nog 2 muren waar dat wifi signaal door moet
We hebben ons dan laten overtuigen een maand later om extra bij te betalen voor een hogere down en upload snelheid
Maar de laatste maanden zitten we met een probleem dat het wifi-signaal stelselmatig verminderd waardoor we bepaalde settings op de TV-netbox niet meer kunnen gebruiken zoals o.a. een kunnen terugspoelen van een film of het nieuws
Het signaal is momenteel zo zwak dat onze beider iPhones automatisch overgaan naar 4G (én gelukkig hebben we elk 40Gb/maand ter beschikking)
Telkens opnieuw de "securityknop" induwen op de powerline in de garage en dan wachten tot een wifi-signaal weer werkt
"Pingen" kan ik dan herhaaldelijk uitvoeren vlak er naast en dan in de living maar na een poosje valt de wifi daar weer weg
Ze gaven me onlangs mee...trek dan een UTP kabel van je modem naar de TV-box....ja....langs buiten om dan want heb geen andere mogelijkheid
En, zeker geen kabel door de inkomhal of ergens op een muur in de living in een kabelgoot of wat dan ook....no way
Morgen maandag kan ik een nieuwe modem ophalen met nieuwere software want een medewerker van Telenet support zei me dat mijn modem niet de juiste was sinds wij die extra snelheid hebben besteld...na zoveel maanden krijg ik dan zoiets te horen
Verder kon deze persoon ook de beide powerlines resetten op afstand met als gevolg dat ik nu hier "thuis" aan het schrijven ben via 4G
Nogmaals de medewerkers van Telenet communiceren goed maar een oplossing hebben ze mijn nog niet geboden
Ik wil graag betalen als alles goed werkt anders houd onze samenwerking met Telenet op...
Nog maar eens een mail gestuurd dat het zo niet verder kan en ik een oplossing vraag
En...is het met het vervangen van die modem nog altijd hetzelfde liedje...dan is het einde verhaal met Telenet
En, stap ik opnieuw na méér dan 7 jaar weer terug naar Proximus
Want hun nieuw "Flex-pakket incl wifi-booster "zou" ons +/- 70€/maand kosten
Niet dat ik meteen wakker ligt van de kosten want Telenet is ook niet zoveel goedkoper
Maar...de Proximus B-box 3 wordt net als 7 jaar geleden aangesloten op de telefoonkabel plus een stopcontact
In tegenstelling tot hun powerline's "Devolo" die ze vroeger gebruikten hebben ze nu een wifi-booster zodat alles op een afstand tussen TV box en de modem op +/- 5 meter van mekaar "in" dezelfde ruimte staat opgesteld
En als dat allemaal goed werkt (ik ga me éérst goed informeren in een Proximus-verkooppunt te Lier ) én als Telenet me niet verder kan helpen maken we weer de overstap...
En, dan neem ik ook opnieuw een abbo bij Viking omdat ik daar in de periode dat we thuis zijn ook ons abbo's kunnen aanpassen
Ze hebben nu een onbeperkt pakket met 50Gb (enkel in Belgie) en 20Gb in de EU (idem bij Telenet)