CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 18 apr 2024 10:14

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Georganiseerde MTB-tochten
BerichtGeplaatst: 22 nov 2005 21:06 
Offline
+1000 Postings
+1000 Postings

Geregistreerd: 15 nov 2004 20:29
Berichten: 1975
Woonplaats: aan het Schulensmeer
Met dit voorstel liep ik reeds langer, maar de post van Michel ivm. "Wandelingen" moedigde me aan om dit te plaatsen:

- tot voor enkele jaren begeleiddden een collega en ik groepen om tochten met de MTB te maken in de streek. Scholen, bedrijven, (sport)verenigingen waren onze klanten. Soms was het initiatie, dan zorgden we zelf voor de fietsen, meestal waren het echt sportieve MTB-ers met eigen materiaal. Voor de duidelijkheid : de jaarlijkse MTB-tocht van Lummen geldt als één der mooiste in de Kempen en was de meestbezochte in Limburg. Prachtige , nauwe, kronkelende paadjes . Holle wegen, altijd in de bossen. Venijnige hellingen en snelle afdalingen. Voordeel: zelfs na zware regen, zelden slijk.

Dus een voorstel:

- forumlezers met eigen MTB die een weekend Limburg ( Lummen/Zolder/Hasselt/.....) of Hageland ( Diest,....) willen doen met de camper - met daarbij een geleide MTB-tocht op zaterdag namiddag, of liever nog zondag voormiddag - dit speciaal voor jullie !

Het gedeelte MTB:
- naar keuze en in afspraak met de deelnemers een geleide tocht tussen 20 en 60 km
- gemiddelde sportieve groep 22km/h / recreanten met ervaring 17km/h
- koppels waar beiden fietsen op verschillend niveau, geen probleem, een tweede begeleider maakt dat we samen fietsen en de recreanten geregeld een stuk, of een zware helling afsnijden om te "recupereren".Zodoende ziet men elkaar toch geregeld onderweg.
-koppels met MTB-er en wandelaar: terwijl de ene in de groep fietst, maakt de ander de wandeling rond het Schulensmeer ( ongeveer 8 km)
- deelname en het gidsen zijn volledig gratis. Wie achteraf niet 100 pct tevreden is krijgt zijn inschrijfgeld dubbel terug !
- enige beperking: de eigen fiets moet in orde zijn. Eventuele lekke banden zijn natuurlijk niet te voorzien, en daarbij helpen we ook.
- als er interesse is van maar één kandidaat, gaat het door.
- voorstel één van deze week-ends: 3-4 of 10-11 of 17-18 december ?? De eerste kandidaten bepalen de datum.

Het gedeelte camper en overnachten:

als het fietsen op zaterdagnamiddag of zondagvoormiddag doorgaat, zal een aantal mensen willen overnachten:
- In de buurt zijn enkele mogelijkheden: toegelaten aan Schulensmeer. Officiele mooie staanplaats op 7 km aan Bovy Zolder. Dezelfde afstand tot Diest waar men ook kan overnachten. Op verzoek wil ik iets aanvragen nabij een eetgelegenheid als er mensen zijn die 's avonds ook nog gezelligheid zoeken .
- In funktie van de overnachtingsplaats die jullie kiezen kan ik wel wat toeristische tips bezorgen.


Interesse of suggesties?

Mvg

Robert


Laatst bijgewerkt door robert op 22 nov 2005 21:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 47 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mobilhome


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling