CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 13:48

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bearlock NL geeft een toelichting
BerichtGeplaatst: 03 dec 2019 18:36 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 sep 2013 20:17
Berichten: 18391
Woonplaats: Heel het jaar onderweg
Hi Iedereen

De diefstal van de VW T5 in Alkmaar die we hier onlangs (weer) moesten lezen is er altijd één teveel
Niemand wil dit meemaken en ongeacht "wat" we ook allemaal doen om onze (dure) campers te beveiligen zijn nooit een zekerheid dat het ons "nooit" zou overkomen
De diefstal van deze T5 is net zoals voor velen die reeds hun camper zagen verdwijnen niet alleen een financieel drama maar ook een stuk sentimenteel verlies
Een voertuig waar je zoveel mooie reizen mee gemaakt hebt plus waardevolle spullen waar je aan gehecht bent...weg....
Hetgeen mij intrigeerde was dat deze T5 ook uitgerust was met een Bearlock....
En ook dat is NOOIT een zekerheid dat ze je camper NOOIT zullen stelen
Maar "te "snelle reacties van..."je ziet zelfs een Bearlock te kraken" stellen dan niets voor als wij de ware toedracht niet kennen hoe het gebeurd is
Vandaar dat ik in de pen ben gekropen en het team van Bearlock Nederland heb aangeschreven met de vraag of zij hierop als bedrijf op wensen te reageren
En als het een Nederlands bedrijf is hoef je nooit lang te wachten op een reactie
Elke Bearlock die geplaatst word door selected Bearlock dealers krijgt een dossier waar ook chassisnummer en ook het kenteken (nummerplaat) gekend is

Laten we dus even lezen hoe Bearlock Nederland hierop heeft gereageerd

Beste Frank,

Wij vernamen ook via andere kanalen dit specifieke voorval waarbij het voertuig toch gestolen werd met een Bearlock-slot.
Dit is een uiterst sporadisch gebeuren, maar wel reëel en nogal traumatisch voor de eigenaar.
We voelen hier zeker sterk in mee.
Wij hebben dit voertuig T5 voor U opgezocht in onze databank....dit is reeds de tweede eigenaar.....
Het gaat dus inderdaad over een BearLock, maar… geen NRK uitvoering( Non-Removeable-Key)
Dus geen fietsslotprincipe en geen bewijsvoering dat men het op slot heeft gezet!
Dus voor ons en verzekering een obsolete uitvoering want, vanaf 2013 is NRK vereiste.
Sinds 2013 is integraal NRK ( Non-Removeable-Key) = fietsslotprincipe standaard.
Dit betekent niet alleen waterdichte bewijsvoering voor de verzekeraar, maar ook een dwang tot ‘therapietrouw’ zodat de eigenaar het voertuig consequent op slot zet.
Anders ‘bengelt’ het sleuteltje aantrekkelijk uit het slot…
Bij calamiteit moet men derhalve 3 sleutels kunnen inleveren bij de verzekeraar, anders heeft men de BearLock immers niet vergrendeld.
Deze dwingende ‘stok achter de deur’ is zeer noodzakelijk gebleken
Omdat, men soms zo ‘lief’ naïef en te gemakzuchtig is; “dat zal mij toch niet overkomen…”geen kwade opzet,
Maar consequent altijd op slot zetten bleek maar bij een zeer beperkte en gemotiveerde groep van toepassing te zijn.
Daarom zijn we steeds in nauwe samenwerking met de verzekeraars integraal overgegaan tot volledige invoering van het NRK-systeem.
De diefstal van de T5 waarover hier sprake is, daar kon men altijd de sleutel eruit halen, zonder het slot te vergrendelen..
Dus bewijsvoering dat men het op slot heeft gezet ontbreekt!
We hebben dit vaker meegemaakt en, zelfs ook een klant die een Bearlock had MET een NRK, die meende dat vergrendelen niet nodig was in Nederland.
Hij woonde in zo’n nette buurt: VW T5 weg… verzekering betaalde niet uit! € 45.000, én weg T5 omdat...de sleutel gewoon in het slot zat, Dus....onvergrendeld !
Naderhand schreef deze man een verschrikkelijk stuk in het NKC –blad, welk een geheel vertekend beeld gaf.
In plaats van de waarheid te benoemen dat hij de sleutel (altijd) erin had laten zitten en zijn mede-camperaars waarschuwde, ging men een enorm kul-verhaal vertellen om zichzelf te verschonen.
Of zoals wij dat noemen "eigen straatje schoonvegen".
Deze verschoning middels verhalen komt ons bekend voor.
We hebben daarom gegronde twijfels over het consequent gebruik….
Op FB werd ook gemeld door een ander dat WIJ beweerden dat een auto met Bearlock “nooit gestolen kan worden”..
Dat hebben we nog nooit gezegd en/of beweerd!
Niets is heilig en we zeggen “NOOIT-NOOIT” daar...willen we zéér transparant in zijn én blijven.
Geen aannames of verdraaiing van hetgeen wij zeggen of schrijven a.u.b.
Echter de kans is NIHIL op diefstal bij consequent gebruik van BearLock,
Maar dit ligt bij VW T5 wat genuanceerder....en dat willen de ook graag even toelichten:
VW T5 ( en T6) is zo ongelooflijk gewild bij dieven dat men zeer veel tijd besteed aan het stelen: op bewakingsvideo is 1-1,5 uur geen uitzondering. Een Bearlock zgn "kraken" moet het slot, incl. het loshalen dashboard in totaliteit minimaal 3 minuten weerstand bieden,
Dit altijd volgens de SCM -normering
Een belachelijke korte tijd en we vroegen dan ook vanaf 2003 aan de keurende instantie SCM om een zwaardere klasse: = 5 min.
Nog steeds zeer minimaal, maar dat bleek niet mogelijk; geldt alleen voor containersloten...
Welnu, elke Bearlock houdt het tientallen malen langer uit,
Maar…de VW T5 & T6 zijn ‘digitaal lek’ (zelfs de importeur geeft dit ruiterlijk toe).
Al een paar jaar geleden hebben wij deze elektronische “achterdeur” middels het BearLock Motorkapslot (MKS) dichtgetimmerd.
Alle relevante verzekeraars werden door ons uitgebreid geïnformeerd en die verzekeraars die MKS consequent toepassen hebben sindsdien geen enkele calamiteit meer: geen diefstal!
Met toevoeging MKS (zelfde sleutel, zelfde kosten) ‘zaagt’ men als het ware de twee benen onder het gat v/d dief vandaan.
Uitsluitend Bearlock op versnelling geeft bij dit soort zwakke/lekke auto’s nog de kans voor de dief dat hij kan ‘hinkelen”.
Men moet wel enorm veel a/d hand halen, maar het is "sporadisch" mogelijk, doch met grote kennis van zaken en heel veel geduld.
Het is de verantwoordelijkheid van de geïnformeerde verzekeraars om wel/niet ons advies op te volgen, resp. hun verzekeringsnemers wel/niet te informeren.
Dit is maar zeer ten dele gedaan.
Het is schokkend te moeten vernemen dat een van Neerlands grootste assuradeuren, op het gebied van campers, dit dringend advies volkomen terzijde heeft gelegd.
BearLock treft in al deze gevallen geen blaam wij... hebben betrokkenen direct en altijd volledig geïnformeerd.

Het staat ook op onze website onder: ‘nieuws’

Door ook de motorkap af te sluiten bij de T5 en T6 blokkeert men de “elektronische achterdeur”
Zo komt de dief niet bij de kwetsbare ‘intieme’ delen!
Hij staat machteloos… het onomstotelijk bewijs is reeds geleverd.
Na een zeer diepgaande studie, én in nauwe samenwerking met de importeur en geholpen middels een mislukte braakpoging ( waarbij we exact konden zien wat de dieven aanrichten), hebben we breeduit het advies verspreid om deze aanvullende maatregelen te nemen:
Noodzakelijke additieve maatregel vanwege tekortkomingen van het voertuig zelf en niet van Bearlock.
Indien men deze raad ( ook eigenwijze verzekeraars, die alleen een OBD-slot additief eisen) niet opvolgt, mede omdat het extra kosten met zich meebrengt, welnu dan, moet men naderhand ook niet klagen indien het zeer "incidenteel" toch eens misgaat…
Want nogmaals, met BearLock op versnelling & BearLock MKS = ZERO calamiteiten, zelfs ook geen braakpogingen.
En ook hier blijven we herhalen en zeggen we ‘nooit nooit’ .
We blijven eerlijk en transparant.
NB: we kunnen vele foto’s en idem voorvallen tonen van evenzo mislukte braakpogingen bij VW T5 & T6’s .
In die gevallen was de eigenaar zeer blij dat er een reddende Bearlock in zat.
Van alarmen weet men de beperkingen, dat het hooguit afschrikwekkend is,
Maar kennelijk van Bearlock worden wonderen verwacht…dat, is niet realistisch.
Verzekeraars die hun zaken goed kennen weten dat Bearlock sterker is dan welke elektronische beveiliging dan ook.
Maak het dieven moeilijk want één ding hebben ze niet en dat is factor "tijd" !
Verzekeraars weten dat wij ca. > 98 % van alle diefstallen weten te voorkomen, mits men wel ons gefundeerd advies opvolgt.
Dit is een ongelooflijk hoge score, maar in zeer zeldzame gevallen ( hele nacht alleen…onbewaakt) kan het fout gaan..
Meestal omdat men niet consequent handelt en ons advies niet heeft opgevolgd….
Kortom dit Bearlock-slot in dit verhaal is bijna 10 jaar oud, dus geen NRK ( toen had men nog de keuze: wel/niet NRK), twijfels over daadwerkelijk vergrendelen.
Geen noodzakelijke up-dating middels MKS..
Met een obsoleet & incompleet systeem.. tja, daar kan men niet meer alles van verwachten.
Indien men wel MKS additief had geïnstalleerd, dan was de kans op diefstal met bijna 99,9% gereduceerd…NOOI 100%!
Alhoewel dat tot nu toe wel het geval is…
Alle VW T5 & T6 eigenaren weten dat deze auto’s het meest populair en impliciet ook zeer kwetsbaar zijn.
Additieve maatregelen zijn derhalve noodzakelijk.
Indien men dit niet doet, dan kan men Bearlock ook niets verwijten.
De wereld en criminaliteit staan niet stil!
Zie in de bijlage VW T6 DSG en MKS & het Bearlock versnellingsbakslot
Het is onmogelijk om dit MKS-slot te saboteren.
Sleutel MKS zit vlak naast de hevel om de motorkap te openen.
Allemaal zeer logisch & praktisch.

Met vriendelijke groet,

Franklin van Os (Alg. Dir.)
Bearlock-Benelux B.V.


Afbeelding

_________________
Frank en Ingrid
Carado T447 3,5t
Pilote Galaxy G741C Sensation 4,5t

De Toekomst behoort aan hen die geloven in de schoonheid van hun Dromen
(Eleanor Roosevelt)


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 7 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling