CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 24 apr 2024 13:21

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mijn camper is niet (meer) mijn vrijheid...
BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 21:48 
Offline
+250 Postings
+250 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jun 2006 15:54
Berichten: 459
Woonplaats: Omgeving Roeselare
Hallo,
Ik ben net terug van een veel te korte campervakantie in Zuid-Zweden.
Pas een week voor afreis heb ik de bestemming gekozen, omdat ik vreesde dat het in Frankrijk te druk zou zijn.
Ik verwachtte in Zweden in alle rust te kunnen genieten van de natuur, en zonder al te veel planning vooraf een route te kunnen volgen, in functie van het landschap, het weer en mijn humeur...
Was dit een teleurstelling....
Het leek erop dat elke Zweed nu een camper heeft, en op hetzelfde moment op stap was...
Nu heeft Zweden een enorme kust, met heel veel prachtige stadjes en dorpjes, en heel veel mooie camperplaatsen, maar als je ergens pakweg na 17 u aankwam stond alles vol. Letterlijk alles vol.
Vanaf 10u 's morgens kwamen nieuwe campers toe, en vaak was tegen de middag reeds alles vol.
Bovendien kwam ik op een aantal plaatsen (niet op een camping, maar op een camperplaats) waar de plaatsen (dikwijls via internet) gereserveerd waren, of waar mensen meerdere dagen konden boeken, en overdag rondrijden en 's avonds terugkeren naar hun "voorbehouden" plaats...
Welnu, als het op die manier verder moet, dan hoeft het voor mij niet meer.
Als je weken of maanden op voorhand je route moet vastleggen en plaatsen reserveren, kan je evengoed met je eigen wagen of een huurwagen reizen en hotels boeken en vastleggen.
Iedere avond opnieuw de stress hebben om een mooi vrij plekje te vinden is voor mij niet de manier waarop ik wil reizen.
Misschien werden de Zweden afgeraden om naar het buitenland te trekken, zodat ze in eigen land bleven (vorig jaar was ik in Noorwegen en kwam ik ook haast enkel Noorse campers tegen)...
Maar als campers inderdaad zo talrijk worden verkocht, zonder dat het aantal camperplaatsen (ik bedoel geen campings) navenant wordt uitgebreid, dan zal ik snel afhaken, vrees ik...
Wellicht is het in het voor- of najaar minder druk, maar spijtig genoeg behoor ik nog tot de categorie die enkel in de "grote vakantie" wat langer vakantie kan nemen...
Ik ben nog niet oud, maar ik denk met weemoed terug aan begin de jaren 2000, toen ik met een kleine huurcamper naar Normandië trok, en we haast overal in een baai of zelfs op het strand konden staan, met één of twee andere campers naast ons... deze tijden lijken definitief voorbij te zijn...
Mijn pensioen is nog veraf, misschien is er tegen dan opnieuw weer veel veranderd...
Met vriendelijke groeten,
Peter


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 130 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling