CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 23:26

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Terug van weg geweest
BerichtGeplaatst: 08 aug 2022 22:10 
Offline
+50 Postings
+50 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2011 16:35
Berichten: 192
Woonplaats: Zoutleeuw De Parel van Brabant
Hallo iedereen,

Ik ben terug van weggeweest. Ik heb de laatste twee jaar het wel wat meegemaakt wat betreft gezondheid. De jaren twintig zijn mij precies niet gunstig gezind.
In april 2019 een eerste TEA, een bloedklonter naar de hersens (ik wist niet dat ik ze had :lol: ) resultaat grip verlies in de rechter hand en vier maanden thuis. Is toen snel weer in orde gekomen dankzij de huisdokter. Ik mocht niet rijden van de neuroloog.
Nauwelijks 5 maanden weer prijs, deze keer in het zicht gebied, linker oog 100% zicht rechts 99,99% zicht. Toen is men verder gaan zoeken en vond men een opening tussen de twee voorkamers van mijn hart, waar bloed bleef staan en er zich klonter vormen. Gevolg een hart operatie, nl een PFO sluiting. Dat is een soort parapluutje op die opening zetten en klaar is het. Gebeurt via de lies en een dag hospitaal met overnachting. Vijf maanden revalidatie.
Tien maanden later, maart dit jaar gal problemen. Eerst dacht men aan galstenen, maar die zijn er niet.die problemen kwamen er doordat mijn pancreas die galwegen dicht drukte. Gevolg pancreas ontsteking plus de buikholte en het buikvlies ontstoken doordat de gal los door de buik liep. Resultaat, bijna drie maand hospitaal en afgezien als els een paard. Maar de ontstekingen zijn nu wel genezen.
De schuldige van die gal problematiek blijkt een tumor te zijn op de pancreas. Dus pancreas kanker. Dat kan er nog net bij :shock:. Gelukkig in een vroeg stadium gevonden 3,7cm, wat eigenlijk al behoorlijk groot is, maar toch. Nu, acht chemo sessies is de tumor gekrompen tot ong 2 cm en rijp om verwijdert te worden. Er wacht mij nog een hele zware operatie, want ze gaan meer weghalen dan die tumor. Gelukkig zijn er nog geen uitzaaiingen of ze moet er recent zijn gekomen. Kan zijn. Maar het gaan heel voorzichtig de goeie kant uit. Ik zeg wel heel voorzichtig.
Drie uitstappen hebben we op ons conto, de laatste 2 jaar. Een over heerlijke vakantie van twee weken in de Ardennen, de Bierroute langs verschillende abdijen gevolgd. Van Maredsous tot Orval. Van Chimay tot Rochefort. Heel veel lekker abdijbier mee naar huis genomen. Aan het water van Lacs de l'Eau d'Heure hebben ook gestaan en rond het meer gefietst in een heerlijk zonnetje.
Tweede uitstap was dan 1week vakantie in Vlaanderen en een week nogmaals Ardennen. Men kan al raden waarom terug naar de Ardennen.
Later op het jaar naar Gent voor de lichtfeesten en een paar dagen Veurne. En daar houdt het op. De mobi staat nu al bijna tien maanden stil, ik heb zelfs al een herinnering van het autocontrole centrum gekregen, moest in reeds in april gekeurd zijn maar door de omstandigheden hierboven beschreven is het er niet van gekomen.
Zo dit was het voorlopig.

_________________
Groetjes van Marc en Linda
http://therry.uwegante.de/Windy%20W58/index.html
Te oud om te werken, te jong om te sterven, maar topfit om te reizen.
Water is pas lekker als het door een brouwerij is geweest.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 4 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling