CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 jul 2024 07:51

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 28 jun 2024 10:15 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 27 jun 2024 19:05
Berichten: 2
Ik zag op dit forum dat er weinig beweging in deze topicgroep zit maar dat het toch geapprecieerd wordt als je jezelf eerst even voorstelt. Vandaar ... Dat ik dit toch even lanceer, hopend dat het geapprecieerd wordt en niet veroordeeld.

Ik ben op een leeftijd gekomen dat er niet veel meer moet maar dat ik toch nog een en ander wil.
Mijn woning is oud en versleten, financieel voor mij buiten de limieten waar herstel nog mogelijk is.
Het zou me een nieuw huis kosten en ik geef het liever uit (een stuk) aan een motorhome of bestelwagen.

Ik ben compleet nieuw in campers en vans.
Alleen heb ik vroeger voor mijn werk wel gereisd binnen Europa en bleef ik dan in de bestelwagen slapen (net als mijn collega's ook deden maar elk in zijn eigen bestelwagen) om de hotelvergoeding op zak te steken :smt045
Met vliegtuigreizen heb ik ervaring, ook met langere reizen. In mijn leven was dat bv. Thailand, China, Griekenland, Schotland ...en alles wat er zowat rond ligt.

SInds een paar weken kwelt de vraag me over wat ik juist wil.
OF een nieuwe bestelwagen waar ik, om te beginnen, een matras in gooi en wat slaapgerief + wat kampeerspullen.
Nadien alles LATEN uitvoeren want ik ben niet handig, heb geen ervaring in verbouwen en heb er ook geen geduld voor om het zelf te doen (en geen ruimte).
In dat plan zou ik eerst eens reizen met de van en zien wat er aan tekort komt en wat meest dringend is.
Uit vorige ervaringen zou dat misschien eerst zijn : matras vastleggen met een houten lat die je in de vloer boort, verluchting plaatsen (vroeger werd ik altijd wakker met het plafond vol druppels).

Een tweede optie is dat ik een motorhome zou kopen. Misschien schuif ik die aankoop dan door naar de winter omdat ik denk dat er dan het meeste keuze is en een iets betere prijs (?).
Ik heb mijn gedachten al wat gezet op een model waar het bed achteraan is en waar er onder het bed zaken kunnen worden opgeslagen.
Daar vraag ik me af : Wat is het voordeel van een duurdere nieuwe motorhome tov eentje die aan de basisprijs komt , bv. rond de 40.000 euro. Uiteraard overweeg ik ook tweedehands.
Wat ik denk nodig te hebben en aan boord te willen : DAB+ radio, voldoende batterijen, zonnepaneel, ...
Niet nodig m.i. : Luifel, groot volume - liever slim gebouwd op een kleine oppervlakte.
Zijn er verkopers die ik zou moeten mijden ? Merken die als slechter gekend staan ?
Ik herinner me nog dat ik elke keer ziek was vroeger als ik in vrieskou had geslapen in de bestelwagen. Een goede verwarming en isolatie die het altijd kunnen 'trekken' zijn noodzakelijk. Zeker ook omdat ik wel ergens plannen heb om vele maanden per jaar in de motorhome door te brengen.

Ik reis altijd alleen by the way.. Dus meer dan 2 personen maximaal moeten er in totaal niet mee (mezelf incl).
Mijn rijbewijs is enkel nog geldig voor cat. B.
Ik heb een C maar voldoe niet meer met de oogtest om dat opnieuw geldig te maken.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 9 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling