CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 13:58

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Even voorstellen - Cherish
BerichtGeplaatst: 14 jul 2022 13:48 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 12 jul 2022 18:15
Berichten: 7
Woonplaats: Izegem
Hallo iedereen

Ik stel mezelf graag even voor, ook namens mijn man, ondanks zijn interesse in campers heeft hij niet zoveel feeling met computers en het online gebeuren :smt024
Wij zijn een gezin van twee volwassenen, een vijfjarige jongeman en 5 honden (rottweilers en mechelse herders).

Wij hopen hier vooral veel informatie en kennis te kunnen opdoen voor in de toekomst.
Voorlopig rijden wij nog met een Opel Vivaro L2H1 maar eenmaal deze de geest zal geven willen we upgraden naar een zelfbouwcamper L3H2.

We denken eraan om twee ingebouwde kennels in de garage te plaaatsen (recup van onze huidige autokennel) en trekken dan nog een dubbelas aanhanger waar plaats is voor 3 honden en eventueel wat extra bagage. We zouden voornamelijk off-grid gaan kamperen omdat we vooral korte periodes voor de wedstrijden van huis zijn en het ons dan iets comfortabeler kunnen maken om 2 dagen voordien op onze bestemming te zijn. Ook naar watervoorziening willen we het basic houden, 50L schoon water lijkt ons wel voldoende? In de buurt kunnen we meestal wel hervullen en voor een korte periode is een douche ook niet echt een must voor ons en op die manier winnen we wel ruimte.

We zijn al een paar keer gaan uitkijken naar een nieuwe camper maar deels de prijs en deels de indeling houden ons tegen. Maar ook een zelfbouwcamper houdt ons wat tegen, vooral de elektra, waar we geen kaas van hebben gegeten. Is dit wel iets waar groentjes zich aan mogen wagen, of besteden we dit het uit en voor welke meerprijs rekenen we dit in ons budget?

Ook het merk lijkt nog niet zo evident, Fiat lijk het meest gegeerde, Citroën blijf je best weg als je aanpassingen aan het exterieur doet, Mercedes is zwaarder en last van roest? Wat met Peugeot en Renault? Met personenwagens van Peugeot heb ik zelf geen fijne ervaringen maar misschien mag/kan ik de lijn niet doortrekken naar de bestelwagens.

En dan de wetgevingen.. :smt100
We zouden de camper in eerste instantie willen houden als LV, als je hem zo inschrijft mag je zelf de dagramen voorzien dacht ik hier te lezen maar anders moet je dit ook opnieuw uitbesteden voor de homologatie. Zijn er mensen die een camper onder lichte vracht hebben ingeschreven en er zelf dakramen hebben ingeplaatst en wat is de meerprijs als je dit zou uitgeven (tips prijs/kwaliteit altijd welkom :-D )

Voorlopig meer vragen dan antwoorden dus . :lol:
Wij genieten op dit ogenblik vooral verder van al deze prachtige zelfbouwcampers hier en ik probeer mij zo goed mogelijk in te lezen of hoe we dit het beste kunnen aanpakken =P~

Groetjes,

Edigne en Tony


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 5 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling