CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 18:51

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Afscheid van onze motorhome
BerichtGeplaatst: 19 apr 2019 05:24 
Offline
+250 Postings
+250 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2013 13:32
Berichten: 372
Beste forumleden,

De laatste jaren was ik niet meer zo actief op dit forum omwille van te weinig tijd en zo. Dat was dan ook voor een deel de reden van onze beslissing om onze motorhome te verkopen. De laatste twee jaren hadden we 2000 km/jaar afgelegd met onze Knaus en omdat de kinderen nu schoolplichtig zijn en we nu eigenlijk meer "traditioneel kamperen", met 2 of 3 weken camping in het zomerverlof was het niet echt rendabel meer om hem nog te houden. Daarbij kwam nog dat we de laatste vijf jaar een auto meesleepten om ons te kunnen verplaatsen gedurende die weken camping of ter plaatse zelfs een auto huurden voor die weken. Waar ben je dan mee bezig #-o

Ondertussen was hij ook 12 jaar oud en LEZ's, milieu, ... enz... Ook de 'schrik' dat er eens serieus kosten aan zouden komen begon toch wel te groeien. Enfin, om het verhaal kort te maken: gisterenmorgen heb ik mijn laatste tripje afgelegd met onze Knaus, naar het afspreekpunt in de buurt (vlakbij mijn bankkantoor) om de overdracht te doen naar de Nederlandse camper-opkoper (één van de zovele) die in België maar al te graag 2dehands campers komen shoppen en eigenlijk nog redelijk goed betalen ook.

Na 12 jaar en 73.000 mooie kilometers door België, Frankrijk, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Portugal, Spanje, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Wales, Schotland, de Outer Hebrides en Luxemburg was het toch wel een moeilijk momentje om hem te laten gaan. :smt022

Maar geen nood. Onze nuchtere beredenering heeft ertoe geleid dat we een nieuwe lichte vracht (dubbele cabine) trekauto met 2,5 T sleepvermogen en 1T laadvermogen besteld hebben en op punt staan een splinternieuwe super-uitgeruste Hobby caravan te bestellen. Dus ja, wij keren terug naar onze eerste 'serieuze' kampeerervaring: een caravan, zij het dan met iets meer comfort dan onze eerste Sterckeman indertijd.

Ik zeg hier geen vaarwel, zal het forum -misschien nog passiever dan de laatste jaren- verder volgen, maar we bedenken ons dat we binnen 10 a 12 jaar terug aan vernieuwing toe zullen zijn en -aangezien de kids dan 21 a 24 jaar zijn en niet meer zullen meegaan- misschien terug zullen overstappen naar een motorhome, type 'buscamper', de flexibiliteit en het dynamische karakter trekken ons daarin wel aan.

Het ga jullie goed!

Camper-zonder-Knausje


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 7 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling