CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 16:54

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 07 dec 2019 12:52 
Offline
Starter
Starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 dec 2019 08:34
Berichten: 22
:smt039 Hallo allemaal,

wij zijn Andy en Laetitia uit Schellebelle nabij Wetteren.
We reizen nu gedurende 3j met zelfbouw mini-camper Citroën C15 door Europa en dat was een hele leuke ervaring en leverde ons hele fijne vakantieherinneringen op , maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dit met 2 pers best wel redelijk mini is :oops: .
Omdat we dus ook veel tijd verloren met het opstellen en weer afbreken van ons bivak en het instaleren van het bed zijn we dus op zoek gegaan naar iets groter.

De zoekcriteria zijn/waren: - meer laad- en trekvermogen
- meer ruimte
- recht kunnen staan binnenin
- minstens een paar dagen liefst zolang mogelijk vrij staan zonder walstroom
met alle eigen voorzieningen zoals douche/wc/keuken/vast bed/stromend
koud en warm water/koelkast/zonnepanelen enz.
- zo weinig mogelijk motor/technische elektronica dus liefst ouder model.

Omdat we ook Citroën liefhebbers pur sang zijn, (we rijden ook nog een Xantia van 25j oud en zijn aan een restauratieproject bezig van een Citroën BX uit 1990 ) dachten we eerst in de richting van een Citroën C35 of C25. Maar ook de Peugeot J9 met de onverwoestbare Indenor motoren stonden hoog op het lijstje net als de Renault Trafic fase 1 en 2, de VW LT maar ook de Bedford, Opel Blitz, Mercedes en Hanomag/Hensel trokken onze aandacht.
Maar dan kwam als bij toeval via een goede vespavriend de mogelijkheid om voor een appel en ei een al minstens 10j stilstaande Iveco Daily 35.80 met een SOFIM 2500cc diesel uit 1991 te kopen.
Het betreft hier een middelgrote versie met enkele wielen achteraan en alleen ruiten in de 2 achterdeuren.

Maar alvorens we kunnen starten met de zelfbouw gaan we uiteraard eerst de auto motor-technisch in orde zetten voor de keuring en terug trachten te heropstarten als dat lukt kan ik de nieuwe boorddocumenten aanvragen keuren voor verkoop en inschrijven.

Ik hoop hier ook andere Iveco Daily I/II rijders te mogen leren kennen die mij tips en tricks kunnen geven ivm de technische kant van de wagen.

Uiteraard zal ik de nodige info omtrent de zelfbouw hier wel vinden of vragen op dit forum.
Ik zal ook mijn best doen om geregeld updates te posten over de vorderingen van het weer tot leven wekken uit een diepe slaap en het ombouwen tot camper.

word vervolgt :wink:

groetjes Andy en Laetitia :smt039

_________________
"Ieri è il ricordo di oggi, domani è il sogno di oggi


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 7 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling