CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 apr 2024 00:35

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Saucijzen en dilemma's.
BerichtGeplaatst: 28 jul 2023 12:39 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35368
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
Saucijzen en dilemma's...
Zes letters, 2e letter A laatste letter een S.
Ik ben hier in mijn eentje een legpuzzel aan het maken ter mentale training, om mijn woordenschat te onderhouden, of tenminste op een redelijk peil te houden.
Denksport Varia 3* voldoende om mijn al verweerde verstand te conserveren.
Liliane slaapt nog.
Die f*ck*ng longcovid...
Bon van dat gekke woord saucijs, wij gebruiken dat niet, althans Liliane en ik niet, gaan we even op reis met de motorhome.
In Nederland bijvoorbeeld, daar letten we op onze woordenschat, daar verkopen ze saucijzen in plaats van worsten.
Opgelet er zijn ook braadworsten, niet detzelfde als de gewone worsten, die zijn langer en wat opgekruld.
Zo waren we eens in Gouda in een vishandel, zo gaat dat als je een dwalend bestaan hebt, om er een bakje kibbeling te kopen.
Eentje voor mezelf, meestal met remouladesaus, voor mijn immer lieftallige Liliane met looksaus.
" Nou, ken ik niet , hebben wij niet in onze assortiment sauzen " zei het dienstertje achter de toog.
" Wat is dit dan? " vroeg ik terug, wijzend naar een bakje naast de gerookte palingen en heilbotten...
" Ouw, dat is knoflooksaus...eentje met knoflooksaus? Komt eraan " met de glimlach.
Zo dat hebben we gehad.
Nu over saucijzen gesproken aangezien ik mijn voorbereiding aan het voltooien ben voor onze komende reis naar Tsjechië.
In Františkovy Lázně zaten we ooit aan tafel, wegens plaatsgebrek in de zaak, met een paar Duitse koppels, en als motorhomeliefhebbers onder elkaar is het ijs snel gebroken.
Er is nooit dat doodse gênante stilte zoals in een wachtzaal.
Het gaat er immer joviaal aan toe tussen dwalers...terug naar de worsten, want daar in Františkovy Lázně kwam de beste wurst uit Duitsland ter sprake.
Ik dacht dat het de currywurst zou zijn, ooit gegeten zelfs meer dan eens in de currywursthoofdstad van Duitsland namelijk Berlijn.
Nu de beste Original Coburger Bratwürste eet je uiteraard in Coburg op de Marktplatz hebben we ondervonden, dankzij de goede tips dat je onderweg krijgt.
En nu zit ik 's morgens rond een uur of 8 met een dilemma.
Laat ik mijn planning over aan de keuze van een saucijs, de Duitse versie ervan?
Liliane wordt wakker. Kiss kiss en al de rest...
" Zeg Liliane? Gaan we ook Coburg inlassen bij de terugkeer of houden we ons aan de planning? Of Rotenburg an der Fulda en bij pizzeria Bacco Esposito...?
" Ik vind da nie lekker, eet gij da maar! " zegt ze nu net, al lachend.
Ze vraagt zichzelf niet eens af of het al dan niet een grote omweg zou zijn.
Er zijn nochtans veel bezienswaardigheden in Coburg
Suacijzendilemma's.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 13 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling