CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 08 mei 2024 18:19

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Terug van weggeweest
BerichtGeplaatst: 07 mei 2024 09:27 
Online
Starter
Starter

Geregistreerd: 07 mei 2024 09:15
Berichten: 4
Woonplaats: Ansião (PT)
Na vele jaren afwezigheid heb ik me opnieuw geregistreerd. Wel is er een en ander veranderd in mijn leven: ik ben nu gepensioneerd en woon in Portugal - tot grote tevredenheid. Daarom ook het Portugese tintje aan mijn nieuwe nickname "Paulinha Batatinha".

Nog steeds bol ik - alleen - Europa rond met een spaarzaam ingerichte kampeerbus, thans een Fiat Ducato Euro6, bouwjaar 2020, die staat alweer bijna aan 100.000 km, goeddeels doordat ik er een keer of 7-8 ben mee op en af gebold voor mijn verhuis, in de zomer van 2022.

Een van de voordelen van wonen in Portugal is dat een lichte vrachtwagen hier erg goedkoop is, bv. voor de verzekering (enkel B.A.) betaal ik minder dan 300 euro jaarlijks. Ook de wegentaks is erg laag, en onder een bijzonder statuut ("NHR" of zoiets) betaal ik juist 10% inkomstenbelasting op mijn Belgisch pensioen. Keerzijde van de medaille is dat de wagen jaarlijks gekeurd moet worden als lichte vracht, ttz. LEEG, mijn inbouw moet er dus vlot in en uit kunnen. Een permanente gasinstallatie moet apart gekeurd worden dus dat is ook afgevoerd, ik heb nu een Chinese dieselkachel om de ochtendkoude te breken buiten het zomerseizoen, en kook op campinggas.

En nog steeds knutsel ik wat met elektriciteit en elektronica, ik zal me wel af en toe laten horen in de rubriek zelfbouw, denk ik.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling