CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 apr 2024 08:43

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Afdichtingsringetjes van kleppen Peugeot J5 2500 TD van 1990
BerichtGeplaatst: 15 feb 2007 17:23 
Offline
+250 Postings
+250 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 aug 2006 22:08
Berichten: 370
Woonplaats: Lommel
Hoi alle techneuten, :-D


Ik heb eens een technisch vraagje aan jullie . Hier lopen en schrijven toch nogal veel slimmerikken rond hé. :oops:
Als mijn Peugeot J5 2500 TD (1990) een nacht heeft stil gestaan en ik start de motor ,…. wat perfekt gaat !!!!..... Dan komt er blauwe rook uit ….oude brol hé,…. versleten…ik weet het …lol….
Maar mijn vraag is eigenlijk…. Ik zou graag de afdichtingsrubbertjes (of hoe het ook noemd) van de 8 kleppen willen vervangen .
Ik denk dat de oude verduurd zijn en gebarsten , zodat er langzaam olie langs de klepsteel loopt , met gekende blauwe rook tot gevolg !!!
Nu zou dit gaan zonder de kop te moeten verwijderen , ik bedoel hiermee, gewoon kleppendeksel los en met een speciale tang zou men dan de klepveren kunnen opspannen .
Als zo een klepveer is opgespannen dan zou men het slechte afdichtingsrubbertje er tussenuit kunnen krijgen en een nieuw plaatsen. Dit 8 X en klaar is kees.
Nu de eigenlijke vraag …. Heeft hier iemand van de lezers toevallig ervaring mee zoals ik beschreven heb .
Ik zou deze afdichtingsrubbertjes gewoon willen vervangen omdat de motor dan toch iets minder rookt (hoop ik) bij langere stilstand !!!!
Het is maar een lapmiddel ..ik weet het ….maar een volledige revisie zie ik op het moment niet zitten .
Wie kan mij eens iets laten weten welke ervaringen en of eventueel kunt verder helpen met goede raad.

Ik lees het wel. :shock:

Toch al bij voorbaat bedankt en met tien man weet men meer als alleen hé. :wink:

PS: ik heb enkele foto's ter beschikking , maar kan ze hier niet geplaats krijgen ...

Mvg

Jos

_________________
Wij zijn zo veel mogelijk onderweg met onze mobilhome. Gewoon zalig !!!! Tussen door doen we ook nog aan "Geocaching" !!!!


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 10 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glimburger, julescesare, veron


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling