CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 22 mei 2024 16:32

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: PROBLEMEN FIAT 9 TRAPS AUTOMAAT
BerichtGeplaatst: 21 mei 2024 16:59 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 21 mei 2024 16:51
Berichten: 3
Hey,
Heb een Fiat Ducato 160 pk van 16/08/21 met de 9 traps automaat.
Ik ondervond volgende problemen :

1) Een aantal maanden geleden (november 2023), reed ik in Frankrijk op een steile helling en gebruikte bij het naar beneden rijden de manuele modus om niet te veel snelheid te maken.
Ik reed toe naar beneden met een snelheid van 50/60 km per uur in (ik denk) 4de versnelling. Plots hoorde en voelde ik een geklop in de versnellingsbak en naar een hogere of lagere versnellingsbak schakelen lukte niet meer. Er brande een waarschuwingslampje (injectie) en ik kreeg de melding : motor controleren. Ik ben gestopt, heb de motor even afgezet en ben toen verder gereden, de motor en versnellingsbak deden het weer. Het waarschuwingslampje brandde nog steeds. Het was zondagavond. Ik ben tot aan een Fiat dealer gereden en heb er de nacht doorgebracht. s'Morgens startte ik de wagen, het waarschuwingslampje brandde niet meer, de wagen reed normaal en ik ben dan naar huis gereden.

2) Onlangs reed ik 's morgens weg. Ik reed aan 75 km/u op een lange rechte weg en kreeg opnieuw twee meldingen : motor controleren, en start stop werkt niet meer.
Ik voelde dat de wagen geen kracht had en stelde vast dat de versnellingsbak in 7de versnelling vast zat. Manueel naar een lagere (en hogere) versnelling schakelen lukte niet.
Ik ben gestopt en heb de motor afgezet. Na 5 min ben ik terug weggereden maar stelde toen vast dat de versnellingsbak in 3de vastzat. Manueel naar een lagere (en hogere) versnelling schakelen lukte weeral niet. Toen heb ik dus de pechverhelping gebeld.

Heeft iemand een gelijkaardige ervaring ? Hoe werd dit verholpen ? Van Fiat Belgiê een nietzeggend antwoord gekregen :(

Groeten


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 5 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Franco, Limpopo, PaulenDenise, rolu


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling