CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 10:10

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Toilet-Cassette ledigen anno 2014
BerichtGeplaatst: 09 dec 2014 07:31 
Offline
+50 Postings
+50 Postings

Geregistreerd: 24 sep 2014 17:18
Berichten: 98
Woonplaats: Bredene
Even een thema aangaan die niet zo reukloos en smakelijk is, meestal verdrongen door hot topics zoals zonnepanelen, verwarming , reisbelevenissen en wat nog allemaal meer. Toch kan niemand ontkennen dat we er wel heel intensief mee bezig zijn elke paar dagen. Er bestaat geen aparte rubriek hiervoor op een forum, dus we plaatsen het maar onder technisch - algemeen.

Decennia lang is er weinig veranderd en afgezien van alle andere innovaties in de motorhomewereld blijft het wel erg middeleeuws om anno 2014 nog steeds te moeten zeulen met die toiletcassette.
Een herkenbaar voorbeeld hier: https://www.youtube.com/watch?v=5DD4XtHSA9Q
Niemand kan ontkennen, zoals een filmpje het duidelijk maakt gebeurt dit op veel campings en parkeerplaatsen nog steeds op deze manier. Indien men dit zou aanbieden in Amerika ben ik er zeker van dat aanbieders sinds 1970 géén enkele RV nog zouden verkocht kunnen krijgen.
Ik begrijp hierbij wel dat onze motorhomes zoals wij die nu kennen heel wat compacter en er geen vergelijk is of kan zijn, dus een eventuele slang of andere noodzakelijke onderdelen moeilijk hierin een plaatsje kunnen krijgen. Of is het gewoon dat de klant hierin berust omdat volgens motorhome ontwerpers dit de enige goede manier is.
Word het niet langzamerhand tijd dat wij, klanten dan een ernstig signaal sturen naar de ontwerpers dat het ook anders en beter moet kunnen voor die niet zo onaardige som die wij neertellen om een rijdend huisje te bezitten.
Zomaar een idee, een maal-systeem, composteer of ‘flush’ systeem moet toch uitvoerbaar zijn in onze Europese campers, waarbij alle grijze en zwarte afvalwaters samen geloosd kunnen worden. Komaan, heren ontwerpers, laat jullie ingenieurs eens aan het werk gaan !!! Eigenaars, maak een grondige opmerking hierover tegen verkopers voor jullie de duizenden zuur verdiende euro’s neertellen. Misschien verandert er dan op termijn iets.

Ik beken voor mezelf dat ik dit vieze werkje, als “geenhandschoendrager” doe. Ben ik dan zo een ’viezerik’ ???

Eerst vond ik het handig om van die Latex verpleegster handschoentjes bij te hebben, prima in werking en gebruik, maar helaas moeilijk te vinden in mijn maat (XL). Bovendien moest ik steeds zo’n grote doos kopen. Na een seizoen warmte/koude in de motorhome waren die handschoentjes gewoon kapot in de doos en scheurden bij het aantrekken. Dan kon je een bijna volle doos weggooien. Op naar de winkel dan… Helaas meneer, die zijn niet voorradig mogen het ook mediums zijn? Nee, mijn handen zijn wel wat omvangrijker dan die van een fragiele gevormde verpleegster!
Resultaat was dat ik geen handschoenen had op het moment die nodig waren…
Ik zorg er dus voor dat onze toiletcassette van buiten steeds met zekerheid schoon is, en ook alles wat ik moet hanteren of aanraken (in 80% van de gevallen lukt het bovendien om niets aan te raken op het toilet of dumpstation zelf, ook niet de kraan die iedereen met vieze handschoenen heeft beetgepakt, hiervoor volstaat mij een stuk papier in de hand).
Het doet mij terugdenken aan zo’n 46 jaar geleden, dan was ik 12 jaar en de kakemmer werd elke dag dan ook met de blote hand gehanteerd in een beerput. Op regelmatige basis werden dan de fecaliën in de tuin verspreid en begraven, de groenten uit die tuin smaakten wel erg lekker.

Dus handschoenen - Waanzin. Nadien beter mijn handen grondig met zeep wassen.

En voor alle nieuwe MH bezitters, hier een kort instructiefilmpje hoe het moet: https://www.youtube.com/watch?v=urc3GnFlqsA
En zo doe je het dus niet: https://www.youtube.com/watch?v=Z1VbX-IcU_M (Niet voor gevoelige kijkers.)

Soms kijk ik met een grijns op het gezicht naar een buurman. Die haalt zijn veelvuldig en jarenlang gebruikte gele-of anders kleurige huishoud handschoenen uit de toiletruimte, peutert en knoeit eerst met de blote handen om deze binnenste-buiten te keren (zitten die handschoenen niet vol van miljoenen darmbacteriën, hygiënisch hoor!), om vervolgens de cassette beet te nemen voor het legen. Nadien gebeurt met de handschoenen alles in omgekeerde volgorde, en dat was het…
Hier valt toch wel eens goed over na te denken, Ik denk dat fatsoenlijk de handen wassen nadien hier een zinvol alternatief zou zijn. Maar ik begrijp het, je hebt ook mensen die zelfs voor het oprollen van de elektra kabel handschoenen aantrekken.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 50 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Limpopo, plasylive


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling