CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 19 apr 2024 03:55

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: voor vering ducato en keuring
BerichtGeplaatst: 01 aug 2017 10:11 
Offline
Starter
Starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jul 2017 07:07
Berichten: 3
Woonplaats: wommelgem / Antwerpen
hallo,
ik ben Michel 56 jaar en ben 36 jaar vrachtwagen chauffeur geweest met uitzonderlijk vervoer, dit even ter zeiden maar zo laat ik even weten dat ik geen echte mechanieker ben ! wel heb ik altijd interesse gehad in hoe iets werkt.
Nu heb ik een camper Fiat ducato van 1998 waar ik al heel wat tijd en geld heb in gestoken maar om het kort te houden zijn mijn voorste veren + ( en hier mag ik het zeggen ) amortisseurs vervangen door een garage. van de moment er na ben ik naar de keuring geweest en daar kreeg ik de opmerking dat de linkse veer niet voldeed ? ik vertelde dat alles nieuw was wat ook bevestigt werd in de put. ik mocht zonder opmerking vertrekken met een groene kaart. het jaar later weer het zelfde verhaal maar toen was het een job student en die kreeg de camper niet goed op het bibber ding en zei foert rij maar buiten, weer groen kaart !
nu dit jaar op vakantie heb ik verschillende keren een klop gehoord net of ons motor blok viel er van onder !
op de keuring dit jaar weer het gezeur over het linker wiel dat niet voldeed en met de technisch directeur spreken had geen zin ! RODE KAART. ik naar de auto winkel in de buurt en gevraagd wat het probleem zou kunnen zijn ? die meneer tikt mijn chassis nummer in en verteld mij dat het een 1400 kilo / kuub chassis is maar omdat er een camper is opgebouwd zijn u veren veel te licht ? deze moeten minstens van een 1800 kilo zijn die zijn veel sterker. even op het forum camper.nl geïnformeerd maar daar lachen ze u gewoon uit, wat weten zei nu van de Belgische wetgeving ? ja dus toch maar de zwaardere veren + amortisseurs besteld en ik zelf aan de slag met een goede veren tang van de winkel die ik mocht gebruiken ( echt nodig om zware veren te demonteren / monteren ) deze klus was op 3 uurtjes gedaan wat best zelf te doen is ! ( mits goede tang ) nu de nieuwe vering er onder stond was ik overtuigd dat ik nu wel door de controle zou zijn, helaas de demping was nog niet goed ?
Banden iets aflaten werd mij verteld, wat ik ook deed tot op 3 kilo. ander station waar je vrolijk terug 46 € mag betalen om een totale keuring te doen, maar deze was dichter bij me thuis. weer ROOD ! beide wielen waren niet goed ? ja meneer de norm is veranderd van 20 naar 35 nu was de uitleg die ik kreeg ? ik dan naar een garage die bestel wagens doet en vrachtwagens, ja ik zou het ook niet direkt weten buiten u banden iets af te laten maar dat hadden ze meteen gezien op de keuring, en snel zat er terug 4.1 kilo in ( want dat staat in de deurstijl ) weer ROOD. de garage wist het ook niet meer en rekende mij 229 € aan om even naar de keuring te gaan !!
hij zou er wel eens naar kijken maar dat heb ik niet laten gebeuren door de nu al hoge rekening. met de moed in onze schoenen vroeg mijn vrouw ( die niks kent van auto's ) wat is er nu juist verkeerd ? ja de demping is niet goed terwijl alles vervangen is en dat zou kunnen komen door de aluminium velgen ? de veren te zwaar ? de verkeerde banden ??? ik ben toen naar Kareltje in herentals gereden en heb mij 4 ijzer velgen gekocht en mijn banden laten overleggen deze keek even onder de wagen en zag direct dat de stootblokken er niet tussen zaten ! ik had ze nooit gezien bij de vorige veren dus wist ik veel en daar door zijn de vorige veren op 2 jaar stuk gereden. alles terug gedemonteerd en de dempers + stofkappen er tussen en 200 kilo zakjes steentjes van den brico op mijn alkoof gelegd en terug naar de keuring gereden. ik vertelde de controleur dat alles vernieuwd was en ik niet door de keuring geraakte, deze vriendelijke man liet mijn banden zonder aarzelen af tot onder de drie kilo en raad eens ? GROEN kaart ! :smt026
nu stond onze camper vooraan iets hoger dan achter aan maar dat is voor verhaal 2 want ik heb een ALKO chassis met torsie vering met een as van KNOTT ( bekend als zeer goed ) deze kan je hoger zetten maar je vindt er niks van op internet en wordt aangeraden om in de fabriek te laten doen ! ik heb dit zelf gedaan met de nodige foto's zodat iedereen er iets aan heeft.
wil u het ook weten kijk dan op ALKO vering verzetten.
groeten michel

_________________
Alles pakken voor ze ons pakken !


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 6 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling