Aangezien het groot verlof er weer aankomt, wou ik een service beurtje doen.
Olie verversen, filters....
(Het gaat dus over een ducato 2,8 van 2002)
En aangezien de versnellingsbak altijd wat nat is, wou ik ook, net als vorig jaar, de versnellingsbak olie verversen. Aangezien er geen peilstof in zit, laat ik de olie af, kijk dan hoeveel er nog in zat, en dan vul ik nieuwe bij. Op deze manier merk ik of het probleempje erger wordt.
Er zou 2,7 l in moeten, vorig jaar zat er 2,5 nog in, dit jaar ook zoiets, dus het is nog stabiel.
Om bij te vullen moet de snelheidsmeter eruit gedraaid worden. Wel opletten dat het staafje niet uit de teller valt......
Wat is er dus gebeurd..... Raraaa
Het staafje is uit de teller gevallen!!!!!###$$¥¥¥###!!!!!!!! GGRRRRRR
Na het vloeken dan maar beginnen losdraaien, steun los, schroeven los en eruit, bandijzertje ertussen heel voorzichtig... En ja hoor, daar kwam mijn staafje!
De vlakken nog wat zuiver gemaakt, de oude vloeibare pakking eraf gekretst, en nu maar vragen of t vrouwtje morgen nieuwe vloeibare pakking gaat halen.
Dan heb ik morgenavond ook nog wat te doen, en hopelijk is dan ook het probleem opgelost, gaat die niet meer lekken...?
Is hier nog iemand die dit zelf gedaan heeft, die nog tips heeft, of dingen waar ik op moet letten?
Alvast bedankt, jurgen ( foto is niet van mij, maar van het web geplukt, waarvoor dank)