CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 23:17

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Leveringsproblemen camper
BerichtGeplaatst: 14 mei 2018 16:43 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 20 maart 2018 07:55
Berichten: 3
In februari hebben wij een camper aangekocht. Dit met de boodschap dat wij deze camper dringend zouden nodig hebben daar er door omstandigheden tijdelijk een tweede auto in het gezin nodig was. Daar de aankoop van een camper reeds op de planning stond was dit dan ook een evidente keuze.

Wij kozen bewust voor een stockmodel, zdat enkel de financiering aangevraagd moest worden en wij er snel mee zouden kunnen buitenrijden. Op de bestelbon stond dan ook geen leverdatum, maar ASAP. In eerste instantie zou dit ongeveer 48u duren, nadien een week duren (inclusief alle gevraagde opties), uiteindelijk werden het er 4.

Er werd ons gezegd dat de camper reeds bij hun aanwezig was op de terreinen en van zodra de nummerplaten er waren ik ermee kon buiten rijden. Door het tijdverlies van de financiering en een zieke medewerker was er dan ook mee akkoord dat de gevraagde opties (radio, zonnepanelen, luifel met verlichting) pas later geplaatst zouden worden. Met had ons de belofte gemaakt dat de medewerker na de paasvaktie zou terug zijn en er dan onmiddellijk plaats was voor mij in de planning.

De nummerplaten komen binnen en ik mocht de camper komen ophalen kort na de middag. Aludus een taxi genomen en vertrokken naar de winkel met mijn nummerplaten waar ik omstreeks 15u30 aankwam. Hier kreeg ik te horen dat men de camper op een nabijgelegen terrein was gaan halen, men was reeds op de middag vertrokken. Uiteindelijk werd het ruim 18u30 tegen de camper toekwam en was het ook al donker (bewust zodat ik een aantal gebreken niet zou zien, laat ik in het midden). Direct ingestapt en mee naar huis gereden. Ondertussen had men mij in afwachting van de camper reeds de opleverformulieren laten tekenen.

Thuis aangekomen bleek dat ik de verlichting niet aankreeg omdat er geen leefbatterij aanwezig was. Iets waar ik geen probleem in zag, daar toch snel moest gaan. Terug contact opgenomen met de winkel en mocht de dag nadien een batterij gaan halen. Na installatie van de batterij bleek een heel groot deel in de camper niet te werken. Als elektronicus had ik al snel het probleem kunnen dedecteren en vroeg ik of ze het defecte onderdeel in stock hadden daar ze voor vervaning geen tijd hadden. Na veel aandringen mocht ik dit komen halen. Uiteindelijk bleek er al veel te werken bij vervaning van een elektroniscne stuurmodule. De leverancier toch even een lijst gemaakt met de tekortkomingen, dit op 27 maart.

Beste,

Na levering van de mobilhome hebben wij tot op heden onderstaande zaken nog vastgesteld, kan u het nodige doen zodat ik mijn schoonouders tegen zaterdag naar Marseille kan brengen?
 
De meest cruciale zaken voor ons zijn de verlichting, de gasaansluiting en de waterpomp.
 
Hefbed
Gaat niet terug naar boven. Eindeloop welke de dagtoestand terugmeld blijft hangen.
Geen ladder aanwezig.
 
Batterij
Batterij werd aangekoppeld, batterijklemmen werden bij jullie in de shop aangekocht.
Deksel batterij ontbreekt
 
Verwarming
Onder de bediening van de verwarming (Webasto) hangen twee draadjes los uit een opening.
 
Verlichting
Verlichting badkamer, kookvuur, docuhe, slaapkamer, boven koelkast, boven hefbed werkt niet.
 
Douche
Schakelaar verlichting zit niet goed vastgeklikt (opening te klein) woordoor deze bij het rijden naar beneden kan kopen (elektrocutiegevaar).
 
Rechter zijspiegel
Is niet elektrisch verstelbaar (zowel grote als kleine spiegel).
 
Waterpomp
Werkt niet
 
Buitenverlichting
Werkt niet
 
Elektrsich bedienspanneel
Batterijniveau leef- en startaccu worden niet weergegeven.
 
Dieselverwarming
Naast het verwarmingstoestel hangt er onder de camper een geel draadje los
 
Remkabel?
Er hangt ter hoogte van de dieselverwarming een “module” los onder de camper
 
Gasaansluiting
Gasfles kan niet aangesloten worden omdat de ontspanner te hoog geplaatst werd in de fabriek.
 
Koelkast
Kabeltje hangt los in de koelkast zonder iets aangesloten?

Na een weekend begin april, nog een aantal vaststellingen gedaan:

Zijn nieuw aan het licht gekomen tijdens het eerste weekendje
 
Garage
Lamp ontbreekt in het armatuur.
 
Vuilwatertank
Geen hendel aanwezig om deze te lozen. Ook geen afvoer of afsluitkraan aanwezig. Al het water welk in de tank komt, komt direct op de ondergrond terecht. Ben hier door de campinguitbaters en de “buren” op de camping zeer zwaar door aangepakt, én terecht!
 
Binnenschrijnwerk
Deuk in deur naar badkamer
Boven WC is er een deuk/kras in een houten paneel, werd/is gecamoufleerd door een klever met hetzelfde houtmotief.
 

Op 6 april de beleefde vraag mogen stellen of ze al een zicht hadden op de planning voor april, zoals oorspronkelijk belooft was. Ik kreeg de melding dat men nog geen zicht had de planning van mei, lees goed, mei. Dit vriendelijk aanvaard en afgewacht.

Vorige week nog eens de vraag gesteld of er reeds zicht was op een planning en geen reactie gekregen. Een vriendelijke mail gestuurd me de vraag:

Op 2 mei volgende mail verstuurd

 
Hebben jullie intussen al zicht op een datum? Dit zodat wij ook onze weekends, midweeks, … in deze maand verder kunnen plannen.
 
Voor ons zijn op dit moment de drie belangrijkste zaken, de afvoer vuilwatertank, koelkast en laddertje voor bed. Koelkast zou defecte stuurprint zijn. Indien dit al snel gemaakt kan worden wil ik de afvoer desnoods zelf monteren zodat we toch al comfortabel verder kunnen.


Op vrijdag 4 mei iemand van het verkoopteam aan de lijn gehad, zonder soelaas. Op dinsdag 8 mei de eigenlijke verkoper aan de lijn gekregen, die wat mij betreft terecht uit de lucht viel dat dit nog niet in orde was. Hij ging mij terugbellen zodat we toch op weekend konden vertrekken. Dit zonder reactie.

Zowel de luifel, verlichting als zonnepanelen werden reeds betaald, een kleine 3000€.

Moeten we ervoor zorgen dat alle defecten zo snel mogelijk opgelost worden? Of moeten we voor een minwaarde gaan, een gebruiksdelving, of een combinatie of een terugname van de gehele mobilhome? Ik weet niet wat gangbaar is in soortgelijke dossiers.
 


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 47 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dymbola, Joske, marcx


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling