CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 09:30

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Handrem van FIAT Ducato niet sterk genoeg.
BerichtGeplaatst: 27 sep 2019 15:46 
Offline
+500 Postings
+500 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 jun 2017 18:43
Berichten: 529
Woonplaats: Regio Boom
Ik zit al enige tijd te sukkelen met het optrekken van de handrem.

Wanneer de camper -3.5T op een helling staat, stel ik vast dat de handrem zeer straf moet aangetrokken worden om ervoor te zorgen dat het voortuig echt niet meer in beweging komt.
Toen we vorige maand ergens hoog in de bergen zaten en de camper op een steile helling hadden geparkeerd voelde ik me over de betrouwbaarheid van de handrem zo onzeker, dat ik maar uit veiligheid 2 keggen voor de wielen heb geplaatst.

Normaal gezien zet ik in een gelijkaardige situatie en met een handgeschakelde versnellingsbak, de camper in een versnelling, zodat deze niet voor of achteruit kan bollen.
Helaas kan ik dit niet op onze camper met (robot) automaat toepassen waardoor ik dus helemaal op de handrem moet vertrouwen :smt021


Nu heb ik dit probleem onlangs bij de Fiat garage aangekaart en daar heeft men de handrem korter afgeregeld.
Helaas is er (volgens de garage) blijkbaar door de ombouw naar camper zo weinig aan bij te regelen dat het het een is of het ander.
Kortom, nu zit ik met een slepende rem (piepend linker achterwiel) waardoor ik dus weer bij de garage terecht moet om de handrem slapper te zetten :evil:

Aangezien ik in deze materie niet thuis ben, wou ik graag hier jullie advies inwinnen zodat ik eventuele informatie kan meenemen naar de garage.
Alvast bedankt voor de moeite.

_________________
—————————————————————-
Trek iets positiefs aan, dat past altijd :)
-------------------------------———————-


Laatst bijgewerkt door Joske007 op 27 sep 2019 16:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 58 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bikerwally, freddy p, freedom2, Joske, luc mb 312, luc0046, PaulenDenise, Strongman


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling