CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 21:54

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Houtrot in alkoof
BerichtGeplaatst: 22 okt 2019 12:44 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 22 okt 2019 10:35
Berichten: 14
Woonplaats: Antwerpen
Hoi! Ik heb net mijn eerste Mobilhome gekocht. Het is een Peugot J5 van 1991. Een oldtimer dus. Hij ziet er zowel vanbuiten als binnenin nog erg goed uit voor zijn leeftijd (door de ogen van een leek). Mijn bedoeling is om er bij wijze van experiment een jaar in te wonen en te reizen natuurlijk. Bij de grote kuis heb ik in de rechterhoek van de alkoof een verdacht plekje gevonden. En ja, na wat gepeuter, duidelijk vochtig. Beetje bij beetje de binnenbekleding verwijderd langs de rand van de multiplex bodemplaat in de alkoof. Ontdekt dat er best wel veel vocht was. Dus besloten om de multiplex eraf te halen om verder te onderzoeken. Na het verwijderen van massa's vijzen, bleek de plaat verlijmd te zijn aan het onderliggend skelet en de isemo isolatie. Dus met geweld (hamer, schroevendraaiers, bijtels en uiteindelijk ook een cirkelzaag) de multiplex beginnen verwijderen. Ja hoor, de houten balkjes onder de multiplex zo rot als een spons. De multiplex zelf was nog volledig onaangetast. Ik ben er een beetje impulsief aan begonnen omdat het duidelijk is dat dit gerepareerd MOET worden. Maar heb eigenlijk geen idee wat me nog te wachten staat en hoe ik dit verder moet aanpakken. Natuurlijk geraakt het water ergens binnen. Ik heb al enkele mogelijke lekken gevonden. Maar weet nog niet goed hoe ik dit moet repareren. Is er hier iemand met kennis van zulke zaken?


Laatst bijgewerkt door MobileHomer op 22 okt 2019 13:21, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 28 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clement, Julien, Leonxtx, mopar, urbanus, veron


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling