CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 11:29

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: onderhoud Fiat Ducato 2017 - welke olie ?
BerichtGeplaatst: 10 mei 2020 07:47 
Offline
+500 Postings
+500 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 sep 2005 11:49
Berichten: 576
Allen gegroet.

Ik moet mijn eerste groot onderhoud laten doen voor de basiscamionette : Fiat Ducato 2017 130 Multijet 2.3 D en bij Fiat zegt men dat ik me moet verwachten aan 500+ €, wat ik toch wel veel vind. De oorzaak daarvan zou o.a. de olie zijn : 0w30 ?.
Bij Auto5 kost een groot onderhoud 264 €, maar dan met 5w30 olie. Als ik het goed begrijp is die 5w30 olie minder fluid (vloeibaar), maar Auto5 zegt dat dit alleen maar nodig is in zeer koude klimaten en ik ga niet naar de wintersporten, noch naar Scandinavie in de winter.

Wat vinden jullie daarvan. Is het de moeite waard om tot 250€ meer uit te geven. De camper is meer dan 2 jaar oud en uit garantie, maar een garagist heeft me al eens gezegd dat ik, bij een zwaar defect zoals vastlopen van de motor, in bepaalde gevallen toch garantie zou kunnen krijgen, maar dan zeker alleen als ik de, door de fabrikant voorgeschreven olie, gebruikt heb, wat ik eigenlijk al niet gedaan heb : de eerste olieverversing was met 6.3 l "olie full synth dexos" (die is nu te vervangen)... ik heb daar dan niet opgelet ... was ook niet excessief duur, maar wel in fiat garage.

Betalen jullie meer voor 0w30 olie .. ?

Dank op voorhand voor jullie advies


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 28 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Camper17, freedom2, Joske, Jozef De Decker, Julien, luc0046, Martizio, rolu, scorpion


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling