CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 14:48

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 12v naar 230 V converter piept te pas en onpas
BerichtGeplaatst: 15 aug 2020 17:21 
Offline
+500 Postings
+500 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 dec 2019 08:41
Berichten: 738
Woonplaats: Waar Happy staat
Goeie namiddag,

Met onderstaande informatie schriftelijk meegedeeld heb ik net deze reactie van de Laika 305-verkoper ontvangen:

We hebben nota genomen van de opmerkingen die u heeft.

We zullen dit dinsdag morgen bespreken met u.
En uitleggen wat er is
Want alle aansluitingen zijn technisch correct aangesloten .

En als de omvormer rood pinkt wil zeggen dat hij de gewenste capaciteit niet kan leveren.
Dat er niet genoeg voltage aanwezig is


Sinds de levering van mijn Laika 305 piept de door de verkoper ingebouwde "12 Volt naar 230 Volt converter van 1500 Watt" af en toe, soms één reeks piepjes + een relaisklik en daarna alles terug "koek en ei" (stilte),
soms meerdere reeksen piepjes na elkaar + bijhorende relaiskliks (tot dat dit dan zo vervelend wordt dat ik hem afzet).
Deze converter, gemonteerd in de "kast" onder een zitbank met enkele verluchtingsgaten en een normaal dicht klapdeurtje
(en met nog houtschilfers en houtstof zichtbaar op de converter en in dit "kastje")
doet dit

- bij door de camper aangegeven HH-batterijspanningen tussen de 12,4 Volt en 13,1 Volt en bij meer voltage wanneer de camper aan de 230 Volt hangt ("aan de paal") bij 13,4 Volt, 14 Volt.
- en bij binnentemperaturen van 22 graden tot 34 graden.
- en overdag maar ook 's nacht, aan de paal en niet aan de paal,
- en met het klapdeurtje tot volledig open.
- en, los van de paal, ook bij een belasting van 1 à max. 2 Amp.

Anders dan hierboven in de mail van de verkoper te lezen, zou ik denk dan aan:
Of dit komt doordat de batterijspanning ingang converter bijvoorbeeld door een slecht contact "te laag" wordt ?
Of door vuil in de converter-elektronica terechtgekomen ?
Of door een defect aan deze converter (bijvoorbeeld te genoeg voor storingen, pulsen,.. Of een slechte soldering,...)?

Deze converter voedt alle 230 Volt stopcontacten in de camper op de koelkast na.
En heeft een relais zodat de externe 230 Volt ("van de paal") zonder meer mag in- en ingeplugt worden.

Zie ik iets over het hoofd ?

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt

Verder sluit de camperdeur links boven al van bij aankomst uit Italië niet goed en was dit ondanks die dag al door mij gemeld, meer dan een maand later bij aflevering van de camper aan mij nog steeds niet verholpen en zo dus nu ook nog niet...

En is de Dometic CoolFreeze CF 26 koelbox inhoud 21,5 liter met een eigen nettogewicht van 12,70 kg, maakt gevuld met vis, vlees en groenten al snel 40 kg, boven op het houten plankje van de zitbank (waar die converter in gemonteerd is) "gemonteerd" met enkel velcro.
Stel dat ik eens kort moet remmen of bij een ongeval :smt022
De bevestigingsbeugels die Dometic voor een veilige montage van deze CF 26 koelbox verkoopt, waren niet mee besteld en dus is het velcro geworden...
Ondertussen, 18 dagen later, zijn deze bevestigingsbeugels van Dometic volgens de verkoper al besteld maar nog niet geleverd.
Volgende week vertrek ik naar Spanje, ik heb om een nazending naar Spanje gevraagd naar een adres van mijn keuze op kosten van de verkoper, monteren zal ik deze bevestigingsbeugels zelf wel doen (had ik toch reeds beloofd opdat dit probleem sneller / tijdig zou afgehandeld zijn).

En.... het heeft van de aflevering tot vandaag (18 dagen) geduurd vooraleer de verkoper ook maar enige reactie op mijn e-mails aangaande / met info over deze problemen heeft gegeven... :(
't Is dat er in België niet veel zijn die Laika verkopen


Laatst bijgewerkt door OnTheMove op 15 aug 2020 17:51, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 57 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ronneke 70


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling