CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 19:59

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: versnellingsbak blokkeerd
BerichtGeplaatst: 16 sep 2021 17:07 
Offline
+50 Postings
+50 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 sep 2005 11:47
Berichten: 70
Woonplaats: Kapellen (Belgie)
Beste vrienden
heeft er iemand het volgende ook al meegemaakt?
Ben met de camper op terugweg vanuit Frankrijk als net voorbij Arlon de motor een luide knal maakt en alle kracht verliest.
Ik ben in de veronderstelling dat de tube van de turbo is losgekomen dit heb ik namelijk al eens voorgehad op een ander reis. Snel de camper op de pechstrook gestuurd en vervolgens gaan kijken . Bleek er helemaal geen tube los te zitten en op het eerste zicht leek alles normaal. Terug in de camper geef ik enkele keren goed gas en alles blijkt terug normaal. Vervolgens zette ik terug aan met de bedoeling op de pechstrook snelheid te maken alvorens in te voegen. Maar plots toen ik van 1é naar 2dé versnelling schakelde blokkeerde hele boel . Mijn vrouw vloog zelfs op het dashbord. De versnellingspook zat muurvast niets hielp om hem uit versnelling te zetten. Na lang wachten op een geschikte takeldienst want het voertuig is een 4,5 ton ben ik naar een Fiat garage getakeld in Arlon. Daar vertelde ze me dat de versnellingsbak geblokkeerd zat. Een directe oplossing hadden ze niet en aangezien ze maar over een zware hefbrug beschikten zou het wel een tijdje kunnen duren . Ze wisten al wel te zeggen dat er bijna of geen wisselstukken meer bestaan voor deze versnellingsbak. Het betreft een Fiat Ducato 2800 JTD van 2006 met 80 000 km. Na 2 dagen al eens contact opgenomen met de garage maar ze wisten nog niets aangezien de hefbrug niet vrij is. Ik vrees dat dit iets van lange adem gaat worden en het is niet evident om even 240 km enkel af te leggen om ter plaatse alles op te volgen.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 20 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: luc mb 312, rolu


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling