CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 15:14

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Geen 230v in camper
BerichtGeplaatst: 21 mei 2022 14:55 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 19 apr 2019 11:09
Berichten: 15
Beste campervrienden,
Mijn Rimor Europeo 89 van 2009 begint de laatste tijd een aantal gebreken en defecten te vertonen (zie ook mijn eerdere vraag over Thetford koelkast).
Nu heb een ik een probleem met mijn stroomvoorziening. Wanneer de motor draait, worden beide accu's (huishoud en auto) opgeladen. Opladen wordt gedetecteerd op het paneel in de camper.
Het paneel detecteert echter de 230v niet van buiten. De huishoudaccu wordt dan ook niet opgeladen.
Het blok (met ingebouwde zekering) waarop buiten de blauwe elektriciteitskabel wordt aangesloten werkt. Op de twee ingebouwde stopcontacten (binnenkant) zit spanning. Vanuit dit blok vertrekken dus twee kabels met stekker en een kabel die vanuit het blok zelf vertrekt. Hier zit het probleem dus niet. Wel elders vermoed ik. Ik vermoed dat de switching power supply Arsilicii Al-c20 die naast mijn accu staat, wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. Die doet niets momenteel. Kan dit toestelletje getest worden ? Heeft iemand een idee vanwaar de voeding richting dit bakje komt (komt dit van de 230v buitenaansluiting of van de alternator of beiden ) ?weet iemand er vanuit deze box een signaal vertrekt naar het bedieningspaneel in de camper?
Alvast bedankt.
PS Heb enkele foto's maar ik weet niet hoe deze kunnen gepost worden.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 17 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ronneke 70


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling