CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 06:50

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dikke pech !
BerichtGeplaatst: 06 okt 2022 09:50 
Offline
+500 Postings
+500 Postings

Geregistreerd: 30 apr 2007 12:58
Berichten: 519
Woonplaats: Werm - Hoeselt
Hallo,

Je zal het maar weer meemaken ! Op 23 september jongstleden, op reis in Frankrijk, hoor ik plots een schrapend geluid vanuit het motorcompartiment. Bij een vluchtig nazicht valt me niets abnormaals op en ook op het dashboard gaat geen enkel alarmlichtje branden. Niettemin besluit ik om naar de dichtstbijzijnde VW-garage te rijden. 21 km verder, in Carpentras, weet ik een Volkswagen-servicepunt.
Natuurlijk gebeurt zoiets altijd op het minst gunstige moment: vrijdagavond om half zeven. De toonzaal is nog open maar de mekaniekers zijn al naar huis. De man in de toonzaal raadt me aan om maandag terug te komen, we blijven dus twee dagen verveeld rondhangen op een nabijgelegen parking.
Maandagmorgen om acht uur staan we terug in de garage. Of ze even willen kijken wat er scheelt , Dat kan, maar niet vandaag, 't is druk en het orderboekje staat vol. Wanneer dan wel ? WOENSDAG OVER ACHT DAGEN ! Dat betekent dus dat we tien dagen moeten wachten voor er ook maar een diagnose kan gesteld worden.
We bellen Volkswagen-Assistence, die bieden de mogelijkheid om met een (gratis) huurwagen terug te keren naar België en we krijgen een onkostenvergoeding (max 500 €) om de camper op eigen houtje terug te halen na herstelling.
De motorhome moet ter plaatse hersteld worden want afslepen kan alleen binnen een straal van 700 km.
De camper blijft dus in Carpentras en de garage belooft te bellen als de diagnose gebeurt is.
Gisteren belt die garage dus terug, niet naar ons maar naar VAB die samenwerken met VW-Assistence. Het verdikt: de motor is onherstelbaar beschadigd en moet integraal vervangen worden, kostprijs 15.000 € + 17 werkuren ! Daar zijn we effe niet goed van !
VW-Assistence belde vanmorgen met de mededeling dat de wagen dan toch naar onze garage in Tongeren kan gebracht mits we de extra gereden kilometers willen bijbetalen.
Omdat we ooit al eens eerder in een gelijkaardige situatie zijn beland en ik alle vertrouwen verloren heb in de oncontroleerbare beweringen van een buitenlandse garagist die de kans schoon ziet om een extraatje bij te verdienen kiezen we voor repatriëring van de wagen.
De motorhome wordt dus op transport gezet naar Tongeren (kan veertien dagen duren), wij blijven zolang handenwringend wachten op een bericht van onze eigen garage.

Het leven kent ook tegenslagen,
M.v.g,
Etienne


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 47 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling