CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 30 apr 2024 11:45

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: los fornuisje veiligheid
BerichtGeplaatst: 07 jul 2006 10:01 
Ludwig schreef:
ivo marjan schreef:
Wat dacht je hiervan ? Wij hebben 2 van deze kook/grilltoestelletjes steeds in onze MH. Als je de grillplaat eraf laat heb je een gewoon gasfornuisje.
Werkt zeer eenvoudig. Werkt met gascartridges, electrische ontsteking, zelfs geen aansteker nodig. Nooit spanning nodig.


Wees wel voorzichtig bij het wisselen van de gascartouche Ludwig


Hi,
Onanks onze voorkeur voor "all- electric" hebben we toch één soortgelijk fornuisje aan boord...waar de paar minuten dieselgeluid voor het electrisch koken zouden storen, is dit de oplossing. Ruim zo proper, veilig en handig als electrisch koken.

Ik ga me niet uitspreken over het type van camping-gaz. Wat ik heb is een Koreaans broertje. Dat heeft alle denkbare veiligheidsvoorzieningen, inbegrepen dat het virtueel onmogeijk is gemaakt het apparaatje op te bergen zonder eerst de gascartridge uit te nemen, je kan de gascartridge er ook niet schuin insteken, moet ze er los inleggen en dan met de ontgrendeling van de gasknop ze op haar plaat schuiven. Die ontgrendeling werkt dan weer alleen als de gasknop volledig dicht staat.
De gascartridges sluiten automatisch als je ze uit het aparaat neemt. Bijkomend veiligheidaspect is de zeer kleine hoeveelheid gas in zo'n cartridge... maakt het wel niet goedkoop koken, 2x2x2... twee maaltijden voor twee voor twee dagen is een maximum. A een EUro of twee per cartridge ook weer niet zo duur.
Groetjes
Archie

PS ook geplaatst onder het forum waar het thuis hoort


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling