CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 apr 2024 13:53

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Epoxy polieren
BerichtGeplaatst: 06 sep 2006 20:57 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 06 sep 2006 20:31
Berichten: 3
Beste mensen,

Ik voel me hier een beetje een vreemde eend in de bijt maar gezien er hier een schat aan kennis verzameld is omtrend polyester harsen en epoxy harsen hoop ik hier een oplossing voor mijn probleem te vinden.

Mijn probleem heeft dus niets met MH's te maken maar omvat wel dezelfde grondstoffen.

Ik ben een paar maanden geleden begonnen met de bouw van een vlakke laadvloer in mijn wagen en had besloten deze af te werken in Carbon Fibre. Kort daarop heb ik enkele platen carbon fibre kunnen op de kop tikken die ongeschikt werden bevonden voor hun oorspronkelijke doel, namelijk de luchtvaartindustrie. Deze heb ik op maat gezaagd (rot klus) en verlijmd op triplex plaat. Alles paste perfect maar de kleur en glans was niet wat ik had gehoopt.

Dit bleek normaal te zijn gezien de platen die ik heb gebruikt zeer arm zijn aan epoxy om een maximale stevigeid te verkrijgen. Er moest dus een afwerkingslaag op aangebracht worden.

Ik heb 2 pogingen ondernomen met een DD lak dewelke niet het gewenste resultaat gaf, de borstelvegen bleven ondanks de 'zelfegaliserende' formule erg duidelijk in de lak staan.

Op aanraden van Vosschemie ben ik dan aan de slag gegaan met 'zelfegaliserende' blanke epoxy coating. Ook daar kreeg ik niet het gewenste resultaat.

Omdat ik het vermoeden had dat de boosdoener de borstels waren heb ik in een laatste wanhoopspoging geprobeerd het te spuiten, ook daar weer exact de instructies gevolgd van Vosschemie met een zo mogelijk nog slechter resultaat.

Ik begin zo stillaan radeloos te worden want elke keer het slechte resultaat wegschuren is enorm tijdrovend en elke keer moet ik starten van een net iets meer beschadigde basis.

Omdat het 2 apparte delen zijn heb ik momenteel 2 werkstukken in een verschillende staat.

Deel A is kwasi tot op de carbon fibre kaalgeschuurd maar bevat nog eigenaardig veel oneffenheden, ik durf niet goed verder schuren uit angst de vezels te raken en dan is het natuurlijk helemaal om zeep.

Deel B was voorzien van een erg dikke laag en is nu virtueel perfect vlak geschuurd zonder in de buurt te komen van de vezels.

Ik ben nu op het id gekomen om Deel B te proberen op te polieren om tot de gewenste hoogglans te komen. Hoe pak ik dit het beste aan en is dit eigenlijk wel een haalbaar id?

Dit werkstuk is opgeschuurd met een excentrische schuurmashiene met korel 80-120-240.

Als het polieren een gewenst resultaat geeft kan ik werkstuk A makkelijk voorzien van een dikke laag en weer afschuren om tot dezelfde situatie te komen als werkstuk B en ben ik gered.

Als het polieren niet lukt of niet KAN lukken hoor ik graag hoe ik het moet aanpakken. Sterker nog, ik ben zo wanhopig dat ik het allerliefst een mededoe het zelver zou treffen die me een handje wil helpen zodat ik eens kan zien hoe dit tot een goed einde gebracht moet worden, uiteraard tegen vergoeding!

Kortom, HELP :)


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 5 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amadeo, Leonxtx


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling