Gegroet,
Blijkbaar heb ik geen geluk met de artikelen die ik bestel, maar wel met de mensen waar ik dat doe.
Over de authentieke en de pseudo PortaPotti’s kon je al lezen op
viewtopic.php?f=26&p=269292#p269292 , en ook over de verkoper die in deze zijn verantwoordelijkheid opnam.
Dat de Sprinter mij werd geleverd zonder achterruitenwissers, terwijl volgens de omschrijvingen van het produkt (prijslijst, internet) deze optie standaard moet zijn op de door mij bestelde versie, is me ook overkomen. Maar het werd door de plaatselijke verkoper ook korrekt opgelost (wat is zo’n verkoper toch belangrijk soms!). En de foutieve gegevens verdwenen binnen de kortste keren van de Mercedes-website.
En nu heb ik weer wat voor (vandaar ook mijn vragen vanaf 09.09.09 op
viewtopic.php?f=26&t=22508)…). Ik kocht voor Kwibus twee autoradio’s: één Pioneer DEH-2100UB en één Pioneer DEH-2120UB (verschillen onderling enkel door een andere kleur van display). In de katalogus, in de handleiding, in allerlei brochures en omschrijvingen staat vermeld dat deze 24 pre-sets bezit (meestal gespecifieerd als 3x6 FM en 1x6 MW/LW). Blijkt dat die toestellen in de praktijk slechts 2x6 FM en 1x6 MW/LW aan boord hebben – terwijl ik om allerlei redenen die 18 FM presets zo belangrijk vind! Een toestel dat helemaal overeenkomt met wat die Pioneers beloven is niet zo meteen te vinden, ook niet bij andere merken. Uiteraard nam de verkoper kontakt op met Pioneer, die de foutieve informatie toegeeft. Samen met de erg meedenkende verkoper heb ik een eervolle oplossing bereikt waarin zowel hij als ik mekaar kunnen in vinden (ook hier dus: wat kan zo’n verkoper toch belangrijk zijn!). Morgen vervangt hij de Pioneers door Alpines.
Máááááárrr……. het is hoogst ergerlijk te moeten vaststellen dat Pioneer zelfs zowat een maand later die misleidende gegevens nog altijd op zijn website vermeld laat. Ik vind dit een zeer verwerperlijke situatie. Vermits Pioneer blijkbaar helemaal geen belang hecht aan eerlijke informatieverspreiding zal ikzelf met deze dan maar de mogelijke kandidaat-kopers op hun hoede stellen.