CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 18 jul 2025 10:51

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Elektra & ventilatie citroen jumper, enkele vragen
BerichtGeplaatst: 05 okt 2016 15:15 
Starter
Starter

Beste iedereen!

Ik ben nieuw binnen het doe-het-zelf camperbouw gebeuren.
Nu ben ik recent begonnen aan het ombouwen van een citroen jumper uit 2006. En zit met enkele vragen omtrend ventilatie en elektra.

Ik ben student en werk met een klein budget. Het beste van het beste kan ik me niet veroorloven en ben dus opzoek naar degelijk gerief met een goede prijs kwaliteit verhouding voor de ombouw.

Schets van de bestelwagen en mijn verwachtingen:
De laadruimte heeft geen ruitjes. Deze zomer bleef de laadruimte bij 35°C zonder isolatie redelijk koel in de vlakke zon. Daarom wil ik het aantal ruitjes beperken tot het minimum. Ik dacht aan 2 dakluiken van 40X40 en op termijn nog een inbouwraam in een van de wanden. De scheidingswand tussen bestuurdersruimte en laadruimte wil ik laten zitten, omdat deze volgens mij de warmte buiten houdt uit het leefgedeelte. Er zit een driezit in, dus doorgang van het bestuurdersgedeelte naar het leefgedeelte is niet mogelijk. Ik dacht een klikraam in de wand te plaatsen voor luchtcirculatie wanneer nodig. Heef hier iemand ervaring mee?

Ventilatie:
- 1 Fiamma 40x40 Turbo vent Dakventilator met Crystal kap in “keuken” (verbruik 36w/ 3A)
Zou een kleiner ventilatiesysteem ook voldoende zijn, wat raadt u aan? Houdt dit ventilatiesysteem niet te veel licht buiten?
- Dakverluchting boven zit/slaaphoek: Hartal 40x40
- Kan dit luik s ’nachts blijven openstaan zonder dat het regenwater binnengeraakt?
- Is het nodig om een vloerrooster te instaleren? om de ventilatie te verbeteren?

Verbruikers:
- Electrolux dc1600 compressor koelkast (2dehands aangekocht voor 25€, verbruik 12v: 150 ah/24u)
- Verlichting 12v ledstrips: 20w (12v: 1.67A)
- Cd-spelertje (verbruik nog niet gekend)
- 4-tal Usb aansluiting voor het laden van gsm's, tablet, camera
-Gasdetector
Ik wil met de afgewerkte camper lang zonder netspanning kunnen, hierdoor is een daglichtpaneel onvermijdelijk, ik dacht aan een paneel van 95W

VRAAG:
- Welke soort accu en acculader raadt u aan?

Koken en verwarming gebeurt op butaan gas.

Ik hoop dat ik hier een antwoord op mijn vragen kan krijgen.
Alvast bedankt!!

Groeten
Laurens

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 13 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]